יצרנית החזיות בוגארט הגדילה את הכנסות דלתא אך פגעה בשיעור הרווח הגולמי

הכנסות חברת ההלבשה התחתונה גדלו ב-20% ברבעון השלישי של 2019 ביחס לרבעון המקביל והגיעו ל-446 מיליון דולר • בנטרול סעיפים חד-פעמיים הרווח הנקי נשחק ב-13% ל-14.5 מיליון דולר • בפעילות בארה"ב הציגה דלתא שיפור רבעוני של 5% במכירות, שהגיעו ל-114 מיליון דולר

אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בה / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בה / צילום: תמר מצפי

איחוד תוצאותיה של יצרנית החזיות בוגארט (Bogart) בדוחות הכספיים של חברת ההלבשה התחתונה דלתא סייע לאחרונה להגדיל ב-20% את ההכנסות ברבעון השלישי של 2019, שהגיעו ל-446 מיליון דולר. עם זאת, בנטרול סעיפים חד-פעמיים, הרווח הנקי הרבעוני של דלתא נשחק ב-13% ל-14.5 מיליון דולר, וזאת לפי החברה בשל עלייה בהוצאות מימון ומס (הרווח הכולל אירועים חד-פעמיים רשם קפיצה של 46% ל-14 מיליון דולר).

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסותיה של דלתא עלו ב-14% והתקרבו ל-1.2 מיליארד דולר, והרווח הנקי נשחק ב-6% ל-22 מיליון דולר. מניית דלתא  הגיבה לתוצאות בעליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על כ-7% ומחקו את השחיקה שנרשמה בערכה מתחילת השנה, כך ששווי החברה עומד על כ-2.3 מיליארד שקל.

תוצאות כספיות של דלתא
 תוצאות כספיות של דלתא

דלתא מחלקת את פעילותה לחמישה מגזרים עיקריים, ואת תוצאות בוגארט, שאת רכישתה השלימה בחודש יולי האחרון באמצעות לקיחת התחייבויותיה בהיקף של כ-105 מיליון דולר, היא מציגה תחת מגזר חטיבה גלובלית פלח שוק עליון, שההכנסות הרבעוניות בו קפצו ב-85% ל-145 מיליון דולר.

בפעילות בארה"ב מציגה דלתא שיפור רבעוני של 5% במכירות, שהגיעו ל-114 מיליון דולר, ואילו הכנסות מגזר דלתא מותגים אירופאים נשחקו ב-2% ל-82 מיליון דולר. בפעילות בישראל נרשמה עלייה רבעונית של 6% בהכנסות, שהגיעו ל-48.5 מיליון דולר, ואילו הכנסות דלתא מותגי פרימיום עלו ב-2% ל-64 מיליון דולר.

בשורת הרווח הגולמי דלתא נהנתה מעלייה, שנבעה גם מאיחוד פעילות בוגארט, אולם זו פגעה בשיעורו מהמכירות, וזאת, לפי דלתא, בשל העובדה כי פעילותה של החברה הנרכשת "מאופיינת בשיעור רווח גולמי מקובל ליצרן private label ואשר נמוך באופן יחסי לשיעור הרווח הגולמי הממוצע בדלתא".

עוד פגעו בשיעור הרווח הגולמי, לפי דלתא, שינוי בתמהיל המכירות ועלייה במכירות עודפים ומכירות ללקוחות בשיעור רווח גולמי נמוך יותר.

בוגארט, שנוסדה בשנת 1993, היא אחת מיצרניות החזיות הגדולות בעולם, ואיחוד פעילותה בדוחות דלתא הובילה להגדלת הוצאותיה של הרוכשת, כך שהרווח התפעולי שלה לפני סעיפים חד-פעמיים לא רשם שינוי משמעותי. אולם אחרי שבשנה שעברה דלתא רשמה הוצאות חד-פעמיות בגין רכישה אחרת (חברת Eminence), דלתא נהנתה כעת משיפור ניכר ברווח התפעולי אחרי סעיפים אלה, שבא לידי ביטוי גם בשורה התחתונה, למרות עלייה ניכרת בהוצאות המימון שלה, ועלייה גם בהוצאות מס.

במקביל לדוחות הודיעה דלתא על חלוקת דיבידנד של 3.5 מיליון דולר לבעלי מניותיה.

אייזק דבח, מנכ"ל דלתא ובעל השליטה בה, מסר כי "אנו מרוצים מתוצאות הרבעון השלישי, המשקפות את האיזון במודל העסקי שלנו, בשווקים בהם אנו פועלים ובמגוון המוצרים".

עוד ציין דבח כי החברה נהנתה מעלייה בשיעור דו-ספרתי במכירות באתרי האינטרנט שלה, ובמבט קדימה ציין כי "נמשיך להתמקד בצמיחה אורגנית ובאיתור הזדמנויות רכישה להבטחת המשך הצמיחה".