מוקדם מהמתוכנן: תסתיים הטבת הצבירה המוגדלת ביפו בחסות העירייה באפליקציית Colu

בתחילת אוקטובר יצאה אפליקציית התשלומים במהלך שמטרתו לעודד את העסקים בשדרות ירושלים ביפו: הטבה של צבירת קאש-בק בשיעור של 30% • המבצע, שאמור היה להימשך עד 1 בדצמבר, יסתיים כבר מחר בערב, היות שהתקציב נגמר

שדרות ירושלים ביפו / צילום: מתן פורטנוי
שדרות ירושלים ביפו / צילום: מתן פורטנוי

בתחילת אוקטובר יצאה אפליקציית התשלומים Colu יחד עם עיריית תל-אביב וקרן תל אביב במהלך שמטרתו לעודד את העסקים בשדרות ירושלים ביפו: הטבה שווה בהחלט של צבירת קאש-בק בהיקף 30%, במקום 5% הצבירה הרגילה למשלמים באפליקציה. הקאש-שבק הוא כסף שנצבר באפליקציה של המשתמשים, והוא משמש כמטבע דיגיטלי שניתן למימוש כתשלום לכל דבר בעסקים שמאפשרים לשלם דרך האפליקציה.

העירייה דיווחה בשעתו כי תשקיע במהלך כ-300 אלף שקל, וכי הוא יימשך עד ל-1 בדצמבר; אלא שכעת מתברר כי המבצע הזה יסתיים מוקדם מהמתוכנן, כבר מחר (ו') בערב, היות שהתקציב נגמר. באותיות הקטנות צוין כי כל משתמש רשאי היה לצבור עד 400 שקל החזרים בעקבות קניות בעסקים ביפו שהשתתפו במבצע.

שדרות ירושלים ביפו נסגרו לתנועת כלי רכב בחודש יוני האחרון בעקבות עבודות ההקמה של הרכבת הקלה (הקו האדום). הגישה הבעייתית לאזור פגעה לא רק בתושבים אלא גם בעסקים, שזעמו לא רק על עצם סגירת השדרה אלא על האופן שבו נעשה המהלך - במחטף כהגדרתם, עם הודעה בהתרעה קצרה. העסקים זעמו על כך ש"בשדרות רוטשילד זה לא היה קורה", וגם מחאה שניסו להקים ביחד עם התושבים - לא הועילה.

שיטוט בשדרה מגלה עד כמה הפגיעה העמוקה. תנועת ההולכים והשבים בחלקים גדולים של השדרה דלה בהחלט, וגם הרעש והלכלוך שסביב בעקבות עבודות הרכבת תורמים לכך. התוצאה - עסקים רבים נפגעו בהיקף פעילותם. רבים מהם תלו תקווה בהטבה למשתמשים באפליקציה, כשמבחינתם עקיפין מדובר בהנחה של 30% ממחיר המוצרים שהם מוכרים. כעת זה ייגמר בתקווה למיזם הבא.

תגובת עיריית תל-אביב-יפו:
"עיריית תל-אביב-יפו השיקה את המיזם בשיתוף עם קולו במטרה לעודד תושבים לרכוש בעסקים בשדרה, שנפגעו מסגירתה לתנועת רכבים. ההטבה עלתה בסוף חודש ספטמבר ובניגוד לנטען היתה מראש מתוכננת להמשיך עד דצמבר או עד גמר מלאי המטבעות (הראשון מביניהם) והדבר צוין במפורש בתנאי ההטבה. העירייה השקיעה במיזם עד כה כחצי מיליון ש"ח אשר עודדו רכישות של כ-1.8 מיליון בעסקים בשדרה, על ידי 4000 אנשים, שהגיעו אליה במיוחד כדי לממש את ההטבה. לאור ההצלחה הגדולה וגמר מלאי המטבעות, בוחנת העירייה את האפשרות להמשיך את הפרויקט".