עלייה של 19% ברווח של קרן הריט למגורים מגוריט ל-13.4 מיליון שקל ברבעון

קרן הריט למגורים רשמה רווח של 13.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, רווח של 23.8 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה • עיקר הרווח נובע מהשלמת עסקה לרכישת מתחם דירות בפתח תקוה • ההכנסות של מגוריט מדמי שכירות עלו ל-3.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל

מתי דב / צילום: איל יצהר
מתי דב / צילום: איל יצהר

קרן הריט למגורים מגוריט  דיווחה היום (ד') על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2019. הקרן, המתמחה בהשכרת דירות לטווח ארוך, רשמה רווח של 13.4 מיליון שקל ברבעון, מה שמשקף עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את 9 החודשים הראשונים של השנה סיימה הקרן עם רווח מצטבר של 23.8 מיליון שקל.

עיקר הרווח נובע מהשלמת עסקה לרכישת מתחם דירות בפתח תקוה, במסגרתה רכשה הקרן 55 יחידות דיור על פני 4 בניינים מאוכלסים בשכונת כפר גנים ג' בפתח תקווה, בתמורה לכ-130 מיליון שקל, אשר 15 מיליון שקל מתוכם היו כנגד הנפקת מניות החברה למוכרים. העסקה הביאה את מספר הדירות המניבות של הקרן לכדי יותר מ-300 דירות. בחברה טוענים כי המלאי המניב שלה צפוי לגדול, בין היתר, בשל זכייתה יחד עם קבוצת מנרב בארבעה פרויקטים של החברה הממשלתית "דירה להשכיר". החברות יקימו יחד כ-500 דירות חדשות להשכרה לטווח ארוך, כך שסך דירות החברה צפוי לעמוד על יותר מ-800 דירות. 

במהלך הרבעון החולף חל גידול בנכסיה המניבים של הקרן, אשר הסתכמו בכ-694 מיליון שקל, עלייה של 157% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הונה העצמי של הקרן צמח בכ-68 מיליון שקל ל-357.5 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל, כ-37% מהמאזן. ההכנסות של מגוריט מדמי שכירות עלו ל-3.6 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 1.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו דמי השכירות ב-9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2018. 

"אנו ממשיכים לגדול ולהתפתח בקצב משביע רצון והתוצאות מעידות על כך", אמר מתי דב, מנכ"ל החברה. "שיעור התפוסה המקסימלי בפרויקטים שלנו מרמז כי מודל השכירות לטווח ארוך אותו אנו מנחילים זוכה להצלחה בקרב ציבור השוכרים, שמבינים את הערכים המוספים במוצר ובשרות. בכוונתנו להמשיך ולגדול כחלוצים בתחום השכירות ארוכת הטווח בישראל".

יו"ר מגוריט, ארז רוזנבוך, אמר: "בנוסף לאמון מצד השוכרים, מגוריט נהנית מתמיכה הן מצד הגופים המוסדיים - דבר הבא שבא לידי ביטוי גם בביקוש הרב לאגרות החוב להמרה שהנפיקה החברה, ולאלו שבמחזור - והן מצד מוכרים של הדירות שנמכרו לקרן, שכחלק מתמורת המכירה קיבלו מניות של הקרן. נמשיך במאמצים להרחבת פעילותנו והפיכתנו לגורם מהותי ומשנה שוק בענף השכירות בישראל".