מיקרוסופט בודקת את פעילות הסטארט-אפ הישראלי AnyVision

ענקית הטכנולוגיה השקיעה בסטארט-אפ שפיתח טכנולוגיה לזיהוי פנים, אך בודקת האם הפר את כללי האתיקה שלה  • AnyVision בתגובה: "אנחנו יזמנו את הבדיקה של מיקרוסופט. אנחנו לא מפרים את כללי האתיקה שלה"

זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק
זיהוי פנים/ צילום: שאטרסטוק

חברת מיקרוסופט בוחנת האם השימוש בטכנולוגיית זיהוי הפנים שפיתחה חברת AnyVision הישראלית עומד בכללים האתיים שלה - כך דיווח אתר "רויטרס", שציין כי החברה פירסמה על כך הודעה אתמול. הסטארט-אפ פיתח טכנולוגיה לזיהוי פנים, גוף ועצמים, ומיקרוסופט השקיעה בו באמצעות קרן ההשקעות התאגידית שלה, M12. לצורך בדיקת הנושא שכרה מיקרוסופט את התובע הכללי לשעבר של ארה"ב, אריק הולדר.

הבדיקה של מיקרוסופט היא תוצאה של שתי כתבות שפורסמו אודות AnyVision - ב"דה מרקר" וב-NBC - לפיהן הטכנולוגיה של החברה מוטמעת בפרויקטים ביטחוניים של ישראל ביהודה ושומרון, ומשמשים לבדיקת וזיהוי פלסטינים במחסומים. באתר CNBC פורסם כי אחד העקרונות האתיים של מיקרוסופט אומר כי החברה דוגלת בשמירה על חירויות דמוקרטיות, ולא ייעשה שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים שמסכנת חירויות אלו.

לפי "דה מרקר", AnyVision מעורבת בשני פרויקטים: מערכת המותקנת במחסומים ומאפשרת זיהוי מהיר של בעלי אשרה וקיצור תורים; וניטור פנים גם מחוץ למחסומים, על בסיס רשת מצלמות הפרושה בעומק השטח, במטרה לבצע מעקב וזיהוי מפגעים.

הסטארט-אפ הישראלי החברה הוקם ב-2015 על ידי אלון אטשטיין, פרופ' ניל רוברטסון ושלמה בן ארצי. החברה מעסיקה כ-240 עובדים ברחבי העולם, ומשרדיה ממוקמים בתל-אביב, ניו יורק, מקסיקו, לונדון וסינגפור.

הטכנולוגיה של החברה משמשת בעיקר בשוק הביטחוני. החברה גייסה במהלך השנים סכום של 74 מיליון דולר, בין השאר מהקרנות לייטספיד, קוואלקום ונצ'רס, קרן רוברט בוש, קרן הצמיחה DFJ ו-OG של אייל עופר.

מ-AnyVision נמסר בתגובה: "החברה אינה מפעילה מערכת לזיהוי פנים קבוע בשטחי יהודה ושומרון מחוץ למחסומים וכל אמירה שכזו מהווה לשון הרע. החברה מפעילה מערכת לזיהוי פנים בתוך המחסומים, לצורך הצלת חיים ולזיהוי מהיר של בעלי אשרה וקיצור תורים לרווחת האוכלוסיה. טרם ההשקעה ב-AnyVision, מיקרוסופט בדקה באופן מעמיק את פעילותה של החברה.

"בעקבות הטענות השקריות הזמינה AnyVision מיוזמתה את מיקרוסופט לבדוק באופן יסודי את פעילות החברה. תוצאות הבדיקה יוכיחו כי החברה אינה עוסקת בפעילות שמפרה את כללי האתיקה של מיקרוסופט. אין ולא היתה שום חקירה כנגד החברה מצד אף גורם".