נתניהו בשיחת ועידה בשבת עם בכירי הליכוד: מצב חירום

רה"מ התריע בפני חברי הכנסת ושרי הליכוד מפני התקדמותו של גנץ בהקמת הממשלה • אמר לבכירי הליכוד כי בכחול לבן החליטו "להתקדם עם הקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת"

בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך שיחת ועידה פוליטית במהלך השבת, במהלכה התריע בפני חברי הכנסת והשרים הבכירים של הליכוד מפני התקדמות ח"כ בני גנץ בהקמת הממשלה, תוך הישענות על הרשימה המשותפת. נתניהו כינה את המצב הפוליטי "מצב חירום שלא היה כמותו בתולדות המדינה", וזאת על אף התקדים של ממשלת רבין אשר נשענה על תמיכה מבחוץ של חברי כנסת ערבים.

לפי הודעת דוברו של נתניהו יונתן אוריך (אשר לא נכח בשיחת הטלפון שכן הוא שומר שבת) נתניהו אמר לבכירי הליכוד כי בכחול לבן החליטו "להתקדם עם הקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. אנחנו יודעים בוודאות שהתקבלה שם החלטה כזאת".

לפי הודעת הדובר אמר נתניהו בשיחה "בחירות זה אסון, אבל הקמת ממשלה שתלויה במפלגות הערביות זה אסון גדול יותר. זאת סכנה היסטורית לביטחון ישראל. זאת פגיעה חמורה בביטחון ישראל. הם הכחישו כשאמרנו את זה בבחירות. זאת ממשלה שתהיה תלויה בתומכי הג’יהאד האיסלמי והחמאס. זאת סטירת לחי לחיילי צה"ל על ידי 3 רמטכ״לים לשעבר".

יצוין שגם נתניהו "נשען על החמאס" בשנים האחרונות כאשר הוא מאפשר העברת מזומנים לתוך עזה, ורק לאחרונה, ביומו האחרון כשר הביטחון במבצע החיסול בעזה, הקפיד שלא לפגוע במטרות של אנשי החמאס, והתקיפה מוקדה רק לכיוון יעדים של הג׳יהאד האיסלמי.

בנוסף, גם מבחינה פוליטית נתניהו תיאם עם חברי הכנסת מן הסיעות הערביות הן את בחירת מבקר המדינה, הן את העברת חוק פיזור הכנסת, ויועצו הבכיר נתן אשל אף פרסם סדרה של מאמרים בעיתונות הקוראת לשתף פעולה עם הסיעות הערביות, טורי דעה שנתפסו כמשרתים את המטרה הפוליטית של נתניהו במהלך חודש יוני 2019 , אחרי שנתניהו פיזר את הכנסת ה 21 ולקראת הבחירות לכנסת ה-22, כאשר שיתוף פעולה עם הסיעות הערביות נשא פרי.

ח"כ יאיר לפיד כתב היום בטוויטר שבאותה שיחה עם בכירי הליכוד נתניהו קרא להם "להבעיר את הכל" ביחס לטיפול במהלך של כחול לבן, אולם דובר הליכוד אוריך ציין כי נתניהו לא אמר דברים מן הסוג הזה וכי מדובר ב״פייק ניוז״.