אינפימר של יובל תמיר בצרות: הודיעה על תוכנית צמצומים והתייעלות

יצרנית חומרי הגלם עדכנה כי אין לה את היכולת להמשיך את פעילותה במתכונתה הקיימת וכי תידרש לאתר מקורות נוספים כגון השקעה בהון או מקורות אחרים • נפרדה ממרבית עובדיה וקיצצה בשכר הבכירים

יובל תמיר / צולם במרכז מיחזור, צבי כהן ואחיו, נתניה צילום: יונתן בלום
יובל תמיר / צולם במרכז מיחזור, צבי כהן ואחיו, נתניה צילום: יונתן בלום

אחרי תקופה ארוכה שבמהלכה התקשתה חברת התעשייה אינפימר  לייצר הכנסות, מצבה הפיננסי המאתגר הכריע אותה להיפרד מעובדים, לקראת צמצום הפעילות, וזאת כשעתידה תלוי במקורות השקעה חדשים, שבינתיים אינם מגיעים. בסוף 2018 העסיקה אינפימר פחות מ-20 עובדים.

החברה, שבשליטת היו"ר יובל תמיר, עדכנה רגע לפני היציאה לחופשת סוף השבוע על "תוכנית צמצומים והתייעלות", שעיקרה צמצום הוצאות, וזאת במטרה להתאים את תזרים המזומנים שלה "לצרכים הנוכחיים הנחוצים להמשך פעילות החברה". כחלק מכך, כאמור, מצבת כוח-האדם בחברה צומצמה, וכן הופסקה ההתקשרות "עם חלק מנותני שירותים חיצוניים והכל עד לגיוס מקורות מימון חדשים".

באינפימר ציינו כי לאור מקורות המזומנים שלה, אין לה היכולת "להמשיך את הפעילות השוטפת במתכונתה הקיימת", וכי לשם כך היא תידרש "לאתר מקורות נוספים, כגון השקעה בהון או מקורות אחרים". עוד מוסיפים באינפימר, כי החברה "מנהלת מגעים עם צדדים שלישיים להשקעה בהון החברה, ואולם נכון למועד זה טרם הושגו הסכמות מחייבות".

מי שנותנים כתף ליישום התוכנית לחודשיים הקרובים הם מנכ"ל אינפימר, משה דיין, שהודיע לחברה על הפחתת שכרו לכ-5,000 שקל בחודש, במקום שכר חודשי של 80 אלף שקל, ובעל השליטה תמיר, שהודיע על "השהיית משיכת דמי הניהול" בסכום חודשי של 70 אלף שקל כמנהל הטכנולוגיות הראשי (בחברה בת) - זאת, כאמור, לנובמבר ולדצמבר. במקרה של השלמת השקעה של לפחות חצי מיליון דולר בחברה, ההפרש ישולם להם.

אינפימר פועלת לפיתוח, ייצור ושיווק חומרים תרמופלסטיים מבוססי אשפה, "המשמשים חומר גלם לתעשיית הפלסטיק ומהווים חלופה להטמנה", ובדוחותיה הכספיים רואי החשבון שלה מציינים כי תחום פעילותה "חשוף לסיכונים ואי-ודאויות משמעותיים", ובהתאם, יכולתה "לעמוד ביעדי פעילות הפיתוח ולממש את תוכניות הפיתוח באופן שיאפשר לה להפיק הכנסות משמעותיות מתחום פעילותה, אינה מובטחת". בעלי החברה, יובל תמיר, עלה לכותרות בתחילת שנות ה-2000, כשהוביל את מאבק יוצאי השייטת שחלו בסרטן לאחר צלילות בנחל הקישון המזוהם. יחד עם אשתו, טל תמיר, מחזיקים הבני הזוג 42% ממניות אינפימר. בית ההשקעות מיטב דש מחזיק בכ-8% ממניות החברה באמצעות קופות הגמל שלו. 

העדכון הנוכחי על אודות מצבה העגום מגיע ימים ספורים לאחר שאינפימר דיווחה על "ביטול זיכרון הדברים להשכרת מתחם בפארק תעשייה בר-לב" - שבסמוך לכרמיאל. זאת למרות שבחודש שעבר סיפקה החברה זיק של אופטימיות לגבי ההמשך, כשעדכנה כי לקוח שלה מצא את חומר הגלם שלה מתאים לצרכיו, אחרי שהשלים הליך בדיקות מלא, והגיש "הזמנה לרכישה בהיקף של 1,000 טונות על-פי תנאי מזכר ההבנות".

אולם כבר בדוחות הכספיים האחרונים, הנושאים הערת "עסק חי", וגם טרם להם, סיפקה אינפימר בתמצית הבנה בעניין אתגריה להמשיך ולפעול, עם הפניות תשומת לב לגבי הפסדיה המצטברים, צורכי המזומנים שלה ותזרים המזומנים השלילי, וזאת כשהיא מתקשה לייצר הכנסות כבר תקופה ארוכה. כבר בדוחות, שפורסמו בסוף חודש אוגוסט, העריכה אינפימר, כי "יתרת האמצעים הנזילים העומדים לרשותה, יספיקו לה לתקופה של מספר חודשים בלבד".

בסיכום המחצית הראשונה של 2019, הכנסותיה של אינפימר הסתכמו בסכום זניח של כ-50 אלף שקל. בשנתיים הקודמות (2017-2018) הכנסותיה הסתכמו יחד בכ-180 אלף שקל. על רקע חוסר הצלחתה להציג התקדמות בפעילות, מניית החברה איבדה כ-40% מערכה בשנה האחרונה, ומשקפת לאינפימר שווי מצומק של פחות מ-30 מיליון שקל.