רווח חד-פעמי "בגין ביטול התחייבות חוזה מכביד" הקפיץ את רווחי גולן טלקום ואלקטרה צריכה

החברה רשמה רווח הנקי הרבעוני של אמ"צ לכ-127 מיליון שקל, אחרי רווח נקי כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

אחרי תקופה ארוכה של נסיגה, תוצאות יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) לרבעון השלישי הציגו שינוי כיוון, בעיקר בתמיכת פעילות הסלולר שלה. פעילות זו, הנעשית באמצעות חברת גולן טלקום, נהנתה מרווח חד-פעמי, אשר הוביל את הרווח הנקי הרבעוני של אמ"צ לכ-127 מיליון שקל, אחרי רווח נקי כ-14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום שלוש הרבעונים הראשונים של השנה הכיוון בדוחות אמ"צ דומה, עם רווח נקי שהצטבר ל-169 מיליון שקל, לעומת רווח של פחות מ-4 מיליון שקל בתקופה המקבילה של 2018.

בהתאם לצפי שפרסמה כבר בחודשי הקיץ, גולן טלקום הציגה בדוחות אמ"צ רווח תפעולי של כ-146 מיליון שקל, לעומת כ-25 מיליון שקל ברבעון המקביל, שנבע בעיקרו "מהכנסה חד-פעמית בגין ביטול התחייבות חוזה מכביד". מדובר בביטול הפרשה בגין תשלום אגרות תדרים לשנים הבאות, אחרי שהחברה כבר דיווחה כי משרד התקשורת התיר לה להחזיר תדרים שבהם היא לא השתמשה, וכתוצאה מכך התבטל התשלום הצפוי שגולן טלקום נדרשה לשלם עבור אגרות תדרים בשל השימוש באותם תדרים.

פילוח הרווח התפעולי
 פילוח הרווח התפעולי

שיפור של 4% ב-ARPU

בגולן טלקום מציינים, כי בניטרול ההכנסה החד-פעמית, רווחיה עלו בכ-3 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והגיעו לכ-28 מיליון שקל. זאת אחרי שהכנסותיה הרבעוניות של גולן טלקום עלו בכ-5.5% והגיעו ל-137 מיליון שקל. עוד מציגה גולן טלקום במסגרת דוחות אמ"צ 923 אלף מנויים - עלייה של 2% ביחס ל-905 אלף מנויים שהיו לה ברבעון המקביל, והכנסה חודשית ממוצעת למנוי (ARPU) של 49.5 שקל - שיפור של קרוב ל-4% ביחס לפחות מ-48 שקל שהציגה בסעיף זה ברבעון המקביל.

פעילותה המרכזית של אמ"צ, הנמצאת בשליטת חברת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, היא יבוא, ייצור ושיווק מוצרי צריכה חשמליים, והפעלת רשתות השיווק למוצרי חשמל - מחסני חשמל ושקם אלקטריק (קמעונות חשמל).

בסיכום פעילות מוצרי הצריכה החשמליים מציגה אמ"צ שיפור רבעוני מתון של כ-1% בהכנסות, שהגיעו ל-322 מיליון שקל, תוך שהיא מדווחת על שיפור בפעילות המזגנים בישראל שהתקזז חלקית בפעילות המזגנים שלה בחו"ל, וכן הושפע לשלילה מ"ירידה במכירות בתחום סחר מותגים בעיקר כתוצאה משינוי תמהיל מותגים".

בשורת הרווח התפעולי, זה השתפר ביותר מ-60% והגיע לכ-11 מיליון שקל, "כתוצאה משיפור ברווח הגולמי שהתקזז בחלקו בגידול בהוצאות מכירה ושיווק".

במגזר קמעונות החשמל הציגה אמ"צ שיפור רבעוני של כ-9% בהכנסות, שהגיעו לכ-322 מיליון שקל, ושיפור של 7% ברווח התפעולי המגזרי, שהגיע לכ-12 מיליון שקל.

מניית אמ"צ נסחרה היום בכיוון חיובי על רקע פרסום התוצאות, ועלתה במחזור מסחר גדול מהרגיל בכ-2%-3% - מה שהשלים לה קפיצה של קרוב ל-50% מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי שוק נוכחי של כ-1.3 מיליארד שקל. הקפיצה החדה במנייתה בשנה הנוכחית מתקנת את הסנטימנט השלילי ממנו סבלה טרם לכך, שבשנתיים האחרונות מסתכם בירידה של כ-10%.