תחקיר הליסטריה של "תוכנית חיסכון" פגע ברייטינג של שרון גל

תוכנית ההשקה של "שווה כסף" בהגשת שרון גל הביאה לרשת 13 רייטינג של 5.4% - לעומת 15.4% ל"תוכנית חיסכון" ששודרה ממול בקשת 12 וחשפה כי נמצאו חיידקי ליסטריה בארומה ת"א ובלנדוור בקניון עזריאלי

שרון גל / צילום: דור מלכה
שרון גל / צילום: דור מלכה

אולי בגלל "הסיכול הממוקד" שעשתה אתמול (א') קשת 12 לתוכנית החדשה "שווה כסף" של שרון גל ברשת 13, ואולי בגלל שהקהל פשוט אוהב את "תוכנית חיסכון" של קרן מרציאנו - נתוני ההשקה של "שווה כסף" אמש לא הצליחו לייצר תחרות אמיתית: תוכנית ההשקה של שרון גל רשמה אתמול רייטינג של 5.4% - נמוך מהממוצע החודשי (5.8%) של התוכנית "ברקוד" של נגה ניר-נאמן, אותה החליפה "שווה כסף" על המסך. לעומת זאת, "תוכנית חיסכון", ששודרה ממול בקשת 12, רשמה רייטינג של 15.4%.

נזכיר כי שרון גל עשה את הקפיצה המשמעותית בקריירה שלו עם "לילה כלכלי" - תוכנית הכלכלה הבועטת שהייתה חלוצה בתוכניות הכלכלה. אולם בשנים האחרונות עשה גל דברים אחרים, יותר בתחום האקטואליה ופחות בתחום הכלכלה.

לאחרונה החליטו ברשת 13 להשיב את גל להוביל תוכנית כלכלית, כדי לנסות לשפר את רצועת הפרה-פריים, שסובלת (מאז מיזוג ערוץ עשר ורשת) מנחיתות משמעותית מול רצועת הפרה-פריים של קשת 12.

נראה כי בקשת לא לקחו סיכונים והכינו לתוכנית ההשקה של המתחרים "סיכול ממוקד". כך, ב"תוכנית חיסכון" שובץ אתמול נושא אקטואלי במיוחד: הזיהומים באוכל ברשתות בתי הקפה. סדרת הכתבות נפתחה ברשתות ארומה תל-אביב ולנדוור הפופולריות שפונות לקהל רחב. 

הפרומו של "שווה כסף" שעלה אתמול הבטיח את "תחקיר הטונה הגדול" - תוצאות בדיקות של מוצרי טונה, אבל הייתה זאת דווקא קרן מרציאנו ב"תוכנית חיסכון" שחשפה כי חיידק ליסטריה מסוכן התגלה בסניף ארומה תל-אביב ובסניף לנדוור בקניון עזריאלי. כתבת "תוכנית חיסכון" יולן כהן דיווחה כי בעקבות בדיקת מעבדה מיוחדת קבע משרד הבריאות כי יש להפסיק מיידית את פעולות המטבח והכנת המזון בשני סניפים של רשתות הקפה ארומה תל-אביב ולנדוור הממוקמים בקניון זה.

החשיפה הייתה חלק מתחקיר רחב יותר שישודר במהלך השבוע, בו ייחשפו תנאי התברואה הירודים בסניפים של רשתות בתי קפה מובילות. מיותר לציין כי הנושא מעורר עניין רב, בוודאי כשהוא משודר חודש לאחר שאכילת מוצרי טונה בבתי קפה גרמו ללקוחות לפגיעה קשה בריאותם. מי שנפגע מיד ובאופן ישיר הייתה תוכניתו של גל, שכאמור רשמה רייטינג נמוך מהמצופה ואפילו ירדה בנקודת רייטינג וחצי יחסית לתוכנית שקדמה לה. כך או כך, תחקיר הטונה של גל לא שודר.

כאמור, נתוני הרייטינג של התוכנית הראשונה של "שווה כסף" מאכזבים יחסית, אולם חשוב לזכור כי הרגלי צפייה הם דבר שקשה לשנות, וכדי לעשות זאת נדרשים זמן והתמדה. שרון גל כבר הוכיח בעבר את יכולותיו בתחום זה, ורק השבועות שיבואו יוכיחו האם הוא מסוגל לשחזר את הצלחתו מהלייט-נייט גם בפרה-פריים.