HP דחתה את הצעת הרכישה של זירוקס, אך לא שללה את אופציית המיזוג ביניהן

ב-HP סבורים כי השווי שזירוקס הציעה נמוך מדי • במיזוג של שתי יצרניות המדפסות תומך המשקיע האקטיביסט קרל אייקן, שמחזיק במניות של שתי החברות

HP חברת /צילום :Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
HP חברת /צילום :Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

דירקטוריון חברת HP דחה פה אחד את ההצעה של זירוקס לרכוש את החברה תמורת 33.5 מיליארד דולר במזומן ומניות, שזירוקס הגישה לפני כשבועיים, אך לא פסל אפשרות מיזוג בין החברות בתנאים אחרים.

במכתב פומבי שהדירקטוריון פרסם עבור מנכ"ל זירוקס ג'ון ויסנטין, נטען כי הצעת החברה מציגה שווי נמוך מדי באופן משמעותי עבור החברה, זאת למרות ששווי השוק של HP נמוך מהסכום שהוצע לה ועומד היום על כ-30 מיליארד דולר. השווי של HP  גדול ביותר מפי שלושה מזירוקס , ששווי השוק שלה עומד על כ-8.5 מיליארד דולר. 

בנוסף, דירקטוריון החברה הביע במכתב חששות מפני האפשרות שעסקה כזו תטיל חוב על החברה הממוזגת, וביקש כי זירוקס תסגיר מידע רב יותר על עסקיה, בין היתר, על מנת שיוכלו להבין מדוע הכנסות החברה בירידה לאחרונה, ולנתח את האפשרויות לחסוך בהוצאות בעקבות המיזוג הפוטנציאלי. למרות זאת, חברי הדירקטוריון ציינו במכתב גם כי הם מזהים את היתרונות הפוטנציאליים של צעד כזה ו"פתוחים לבחון את המיזוג האפשרי עם זירוקס". לפי "וול סטריט ג'ורנל", מגעים לקראת רכישה התנהלו במשך מספר חודשים בין שתי החברות, ונפסקו לבסוף מאחר שזירוקס רצתה להתקדם מהר יותר מ-HP.

בשבוע שעבר אמר המשקיע האקטיביסט קרל אייקן ל"וול סטריט ג'ורנל" כי הוא מעודד מיזוג כזה שיגביר את התשואה עבור בעלי המניות של שתי החברות, ויאפשר לחברות להציע מוצרים משופרים. אייקן מחזיק ב-10.5% ממניות זירוקס, וחשף כי בנוסף הוא השקיע ב-HP ומחזיק כעת ב-4% ממניותיה. הוא רמז כי הוא פתוח גם למבנים אלטרנטיביים של מיזוג כזה, וככל הנראה התכוון להשתלטות של HP על זירוקס - גישה שחלק מהאנליסטים מאמינים שתהיה הגיונית יותר.

המיקוד העיקרי של זירוקס הוא מדפסות ומכונות צילום גדולות, ואילו HP מתמקדת במדפסות קטנות יותר וציוד הדפסה. בנוסף, היא אחת מיצרניות המחשבים האישיים הגדולות בעולם. שתי החברות קיצצו עלויות לאחרונה על רקע הצורך הפוחת במסמכים מודפסים, ולפי ה"וול סטריט ג'ורנל" כבר דנו בעבר באפשרויות מיזוג.