גט מודיעה על סגירת ג'ונו ועל שיתוף-פעולה עם ליפט

גט הודיעה היום על סגירת הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, שנרכשה תמורת 200 מיליון דולר ב-2017 • שיתוף-הפעולה עם ליפט ייכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט

מונית של גט / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
מונית של גט / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

גט הודיעה היום (ב') על סגירת הפעילות של שירות הנסיעות השיתופיות שלה בארה"ב, ג'ונו. גט רכשה את ג'ונו ב-2017 תמורת 200 מיליון דולר, והעבירה את כל פעילותה בניו יורק לפעול תחת המותג. לפי דיווחים בתקשורת בארה"ב, ג'ונו הייתה הפסדית ולאורך 2019 גט חיפשה לה קונה. במסמך שהציע את החברה למכירה והתפרסם ב-Quartz במארס האחרון, ג'ונו הייתה חברת הנסיעות השיתופיות השלישית בגודלה בניו יורק, לאחר אובר וליפט.

במקביל לסגירת ג'ונו, גט הודיעה על שיתוף-פעולה עם ליפט בניו יורק. שיתוף-הפעולה יכנס לתוקף ב-2020 ויאפשר ללקוחות העסקיים של גט להזמין נסיעה שיתופית של ליפט מתוך האפליקציה של גט, דרך החשבון העסקי שלהם. בחברה מסבירים כי מטרת המהלך היא לתמוך בהנפקה שהחברה מתכננת ברבעון הראשון של 2020, אותה דחתה מהתכנון המקורי להנפקה בדצמבר 2019. זאת, באמצעות ויתור על פעילות שלא הייתה רווחית, והתמקדות אסטרטגית בפנייה ללקוחות עסקיים במטרה להגיע לרווחיות.

המהלכים נוגעים לפעילות החברה בניו יורק בלבד, בה ישנה תחרות קשה בין חברות שיתוף הנסיעות השונות ובינן ובין המוניות. התחרות העזה מובילה להוצאות מהותיות על שיווק של החברות. בנוסף, ניו יורק הייתה בין הערים הראשונות שאימצו חקיקה שקובעת שכר מינימום לנהגים באפליקציות שיתוף נסיעות, דבר שהוביל לעלויות תפעול גבוהות יותר עבור החברות הללו.

גט הוקמה ב-2010 על-ידי רועי מור ודייב וייסר והחלה את פעילותה על בסיס אפליקציה לשירות הזמנת מוניות ושליחויות דרך הטלפון. עם הזמן התרחבה וכיום גט פועלת בישראל, ברוסה, בבריטניה ובארה"ב, ולה למעלה מ-15 אלף לקוחות עסקיים.

בהודעת החברה נמסר מטעם מנכ"ל גט, דייב וייסר, כי המהלך הנוכחי מחזק את האסטרטגיה של גט "לבנות חברה רווחית שמתמקדת בשוק התחבורה התאגידי, ששווה טריליון דולר בשנה". עוד נמסר מטעמו כי "במקום להתחרות בחברות שיתוף נסיעות הפונות לצרכנים פרטיים, אנחנו משתפים איתם פעולה".

בחודש מאי האחרון, גט השלימה גיוס של 200 מיליון דולר בהון וחוב, לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר. מעט לפני כן, הנהלת החברה הודיעה לעובדיה כי היא מתכננת הנפקה ב-2019, ומאז דחתה את המועד. לאור השנים, גט התמודדה עם תחרות קשה מצד חברות שיתוף נסיעות מול שירות הזמנת המוניות שלה. לכן, בשנים האחרונות היא נכנסה לתחומים נוספים שבהם התחרות מצומצמת יותר: התמקדות בלקוחות עסקיים ושירותים נלווים דוגמת שירות השליחויות שלה.

ליפט  הונפקה בוול סטריט במרץ השנה, והיא נסחרת לפי שווי של 13 מיליארד דולר. בנוסף לשירותי שיתוף נסיעות, ליפט מציעה גם שירותי שיתוף אופניים וקורקינטים ועוסקת בפיתוח טכנולוגיית רכב אוטונומי. בתשקיף, ליפט הדגישה שהיא "ממוקדת בתחבורה", זאת לעומת המתחרה הגדולה שלה אובר, שצפויה גם היא להנפיק בקרוב וגיוונה את העסק שלה לתחומים נוספים כמו משלוחי מזון.