כמה כסף הוציאו הישראלים ב"יום הרווקים הסיני" האחרון?

38.4 מיליארד דולר ב-24 שעות - זה הסכום האסטרונומי שגרפה לקופתה עליבאבא הסינית ב"יום הרווקים הסיני" שהתקיים ב-11.11.19 • מה הייתה מנת חלקם של הישראלים?

חגיגות יום הרווקים הסיני של עליבאבא / צילום: Aly Song, רויטרס
חגיגות יום הרווקים הסיני של עליבאבא / צילום: Aly Song, רויטרס

38.4 מיליארד דולר ב-24 שעות. זה הסכום האסטרונומי שגרפה לקופתה עליבאבא הסינית ב"יום הרווקים הסיני" שהתקיים ב-11.11.19. מה הייתה מנת חלקם של הישראלים בתוך זה?

מנתונים שהועברו ל"גלובס" בלעדית מישראכרט עולה כי הישראלים רכשו בהיקף של 40 מיליון שקל ביממה אחת בלבד. היקף הקניות של ישראכרט, שתופסת נתח של כ-50% מהענף, הסתכם בכ-20 מיליון שקל. המספרים מתייחסים לכלל הקניות שביצעו הישראלים ביום הזה, רבות מהן יש להניח שבוצעו באתר הסיני הפופולרי ביותר עבור הקונים הישראלים - עליאקספרס. בדואר ישראל מצפים למשלוח של 70 מיליון חבילות מקניות נובמבר-דצמבר, חודשי המכירות של השנה.

מנתוני ישראכרט עולה כי היקף הרכישות ב"יום הרווקים הסיני" שיקף גידול של פי 15 בהשוואה ליום קניות ממוצע בחודש. לעומת השנה שעברה, "יום הרווקים" השנה שיקף גידול של 36% בהיקף הקניות. כמות העסקאות גדלה בשיעור נמוך יותר של כ-10% בהשוואה לאשתקד. המשמעות היא שסלי הקנייה של הצרכנים הסתכמו בסכומים גבוהים יותר והכילו מוצרים יקרים יותר. ההוצאה הממוצעת ללקוח עמדה על 145 שקל, והיקף העסקה הממוצעת עמד על 90 שקל.

60% מהקניות בוצעו על-ידי גברים, שגם הוציאו יותר - העסקה הממוצעת לגבר הייתה גבוהה ב-20% מזו שרכוש הנשים. זאת ועוד, בישראכרט זיהו גידול של 24% במספר הקונים בהשוואה ל-11.11 בשנה שעברה. 

חודש נובמבר משופע בהנחות, ובשנים האחרונות הוא הפך להיות החודש החזק עבור הקמעונאים, באונליין ובחנויות הפיזיות - וגם בישראל. השיא של החודש הזה עוד לפנינו - ב-29.11 יצוין הבלאק פריידיי - יום ההנחות שזלג מעולמות האוף-ליין לאונליין ומעולמות מוצרי החשמל לכלל המוצרים.

ולא רק באתרים בחו"ל - גם הסוחרים הישראלים נערכים עם מבצעים והנחות שיאפשרו להם לרוקן את המלאי עוד לפני סוף 2019. רבים מהם לא חיכו ליריית הפתיחה של בלאק פריידיי והחלו להציע את ההנחות לאורך החודש כולו. מי שלא ימצא את מבוקשו בבלאק פריידיי, יוכל לחכות לסייבר מאנדיי - יום ההנחות העוקב לבלאק פריידיי ושיצוין השנה ב-2.12.