תפס את הרגע: המטוס שנקלע לסערה בניו זילנד ויצא ללא פגע

המטוס המתין לפני המראה בנמל התעופה כרייסצ'רץ' בניו זילנד, אלא שמזג האוויר הסוער באזור, שכלל סערת ברד, גשמים וברקים לא איפשר את תנועת המטוסים בשדה התעופה ובסביבתו • איש מהנוסעים או מהצוות נפגע מהברק, והתוצאה מסתכמת בתמונה המרהיבה

ברק שפגע במטוס בשדה התעופה בניו זילנד / צילום: רויטרס
ברק שפגע במטוס בשדה התעופה בניו זילנד / צילום: רויטרס

תפס את הרגע - טייס הליקופטר בשם דניאל קארי שלף את המצלמה כשהבחין בסיטואציה יוצאת הדופן שבה ברק כמעט שפוגע במטוס האיירבוס A380 של חברת התעופה אמירייטס.

המטוס המתין לפני המראה בנמל התעופה כרייסצ'רץ' בניו זילנד, אלא שמזג האוויר הסוער באזור, שכלל סערת ברד, גשמים וברקים לא אפשר את תנועת המטוסים בשדה התעופה ובסביבתו. איש מהנוסעים או מהצוות נפגע מהברק, והתוצאה למזל כולם מסתכמת בתמונה המרהיבה. התחזית התריעה בפני מזג האוויר הסוער שפוקד בימים אלה את מחוז קאנטרבורי בניו זילנד. סערות, ברקים ורעמים וברד.

הברק שכמעט פגע במטוס היה חלק מתצוגה שכללה מאות ברקים שקישטו את השמים בניו זילנד הרחוקה. התמונה צולמה בשעה 15:30 ונציין כי גם המטוס יצא ללא פגע. לטובת הנוסעים נציין כי המטוסים של היום ממוגנים בשכבה שאמורה לבלום מכות ברק כשגם המערכות החשמליות והמכאניות אינן חשופות לפגיעה.

לפי ה-Scientific American הפעם האחרונה שבה מכת ברק הובילה לתוצאה קטלנית בענף התעופה הייתה ב-1967 עם התרסקות מטוס בעקבות פגיעת ברק, אלא שמאז יצרניות המטוסים נדרשות למגן את המטוסים מפני מכות ברק כחלק ממבחן הבטיחות שהם עוברים. עם זאת פגיעות ברק במטוסים יכולות לשבש את לוח הטיסות. לפני מספר חודשים ברק שפגע במטוס אמירייטס לפני נחיתה - הוביל לקרקוע של המטוס בשדה התעופה במינכן  ולביטול טיסת החזור לדובאי. בחודש אוגוסט, שני מטוסים של סוויס נפגעו מברק זמן קצר אחרי שהמריאו - בשני המקרים המטוסים שבו לנמל התעופה בציריך בכדי שלא לקחת סיכון בהמשך הטיסה ליעדם.