גנץ: "לאור הנסיבות אני קורא לממשלת אחדות רחבה בהנהגתי, אם נתניהו יזוכה הוא יחזור ויכהן כראש ממשלה"

יו"ר כחול לבן הערב: "מי שהוביל מסע הסתה כואב, נגד רה"מ רבין, מסע שנגמר באסון כבד, צריך לדעת את מחירן הכבד של מילים העלולות להפוך לכדורי אקדח"

ח"כ בני גנץ / צילום: טל שניידר, גלובס
ח"כ בני גנץ / צילום: טל שניידר, גלובס

יומיים לאחר שהיועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט הודיע על החלטתו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ, מקיים בשעה זו מסיבת עיתונאים בגני התערוכה. 

"אף אחד ממנהיגי המדינה לא חשב שהמדינה היא שלו ואף אחד לא קרא במפורש לפגיעה של איש באחיו", אמר גנץ. "הקשבתי כאוב וגאה, לדבריו של נתניהו. הוא אכן פטריוט ישראל שהקדיש חייו למדינה ולביצורה. אבל פטריוט אמיתי לא היה מחזיק את אזרחי כערובה לביטחונו האישי.

"מי שמעך ודרך על כל יריביו הפוליטיים, הוא האחרון שיכול כעת לגייס את תמיכת הציבור להסית נגד חוקרים ופרקליטים. נתניהו עבר מאולפן לאולפן כדי לקרוא למקורביו להתפטר.

"מי שהוביל מסע הסתה כואב, נגד רה"מ רבין, מסע שנגמר באסון כבד, צריך לדעת את מחירן הכבד של מילים העלולות להפוך לכדורי אקדח. 

"אני קורא למנהיגי הליכוד - אני מכבד אתכם וקורא לשותפות איתכם גם איננו מסכימים על הכל. אתם שותפים לערכים של אחדות. לאור הנסיבות - אני קורא ממשלת אחדות רחבה בהנהגתי. אני אכהן בשנתיים הראשונות, אם נתניהו יזוכה הוא יחזור ויכהן כראש ממשלה.

"זו האלטרנטיבה היחידה. מנהיגי הליכוד זה הזמן להשמיע את קולכם".

גנץ המשיך ואמר "נתניהו מסתכן בקריאות הסתה. ואני עומד כאן בשמם של רבים, הגיע הזמן לרפא ממגפת השנאה. את המסיתים נניח מאחור, כי הם דואגים רק לעצמם. תם עידן השנאה ונפתח עידן הריפוי הפנימי. תם עידן המנהיגות המפלגת. ונפתח עידן המנהיגות המאחדת.

"אני קורא לתומכי נתניהו, שמרו על גבולות החוק, אל תרימו יד. הימים האלה אינם ימי שמחה ושלום. ולא של התרוממות רוח. ועדיין אחים אנחנו, והרוח היא של פשרות ושל אחדות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אחרי שלא הצליח להקים ממשלה, בני גנץ מציע להקים ממשלה בראשותו. אם כחול לבן יעמידו יו"ר אחר במקום בני גנץ, נשקול להציע להם להוביל ברוטציה".