נמשכת הירידה במספר המשרות הפנויות במשק

שיעור המשרות הפנויות עומד על כ-3.46% מכלל המשרות במשק • נכון לאוקטובר, במשק נרשמו 98.2 אלף משרות פנויות, גידול של כאלפיים משרות לעומת החודש הקודם • הירידה החדה ביותר נרשמה במשרות של נהגי אוטובוס ומשאיות ואחריה במקצועות בתחום הבניין

תחנת אוטובוס בינעירוני. הירידה החדה ביותר במשרות הפנויות נרשמה בקרב נהגי אוטובוס ומשאיות /  צילום: Shutterstock
תחנת אוטובוס בינעירוני. הירידה החדה ביותר במשרות הפנויות נרשמה בקרב נהגי אוטובוס ומשאיות / צילום: Shutterstock

 נמשכת מגמת הירידה במספר המשרות הפנויות במשק למרות שיפור קל באוקטובר, כך מדווחת הבוקר (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. קיטון במספר המשרות הפנויות נחשב לאינדיקציה חשובה להתקררות או האטה בקצב ההתרחבות של הפעילות הכלכלית.

על-פי הלמ"ס, נרשמו במשק באוקטובר 98.2 אלף משרות פנויות, גידול של כאלפיים משרות לעומת החודש הקודם. שיעור המשרות הפנויות עומד על כ-3.46% מכלל המשרות במשק. נתוני המגמה מצביעים על ירידה בשיעור המשרות הפנויות מאז חודש אוגוסט בקצב של 0.3% בחישוב שנתי, קצב המעיד על התמתנות מסויימת לעומת הקצב בין מאי ליולי שעמד על 0.8% בחישוב שנתי. הירידה החדה ביותר נרשמה במשרות של נהגי אוטובוס ומשאיות (17%) ואחריה במשרות סתתים, רצפים, מסגרים ועבדי מקצועות אחרים בתחום הבניין (ירידה של 15%). לעומת זאת, נרשם זינוק של 44% במספר המשרות הפנויות בתחום הבנאים ומניחי הבטון (44%) וכן בתחום ההנדסאים והטכנאים (13%) - תחומים המעידים דווקא על התרחבות בענפי ייצור מרכזיים למשק.