משרד התקשורת בוחן הקמת צוות ייעודי לניהול פרויקט הסיבים האופטיים

בשל החשיבות האסטרטגית של הפרויקט, ובשל המורכבות הכרוכה בו של פיקוח וניהול מכרזים ומעקב אחרי פריסות, מעריכים במשרד שתידרש אופרציה שתעסוק בכך

דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר
דוד אמסלם / צילום: יוסי זמיר

משרד התקשורת החל בהיערכות לניהול ופיקוח של מתווה פריסת הסיבים האופטיים, כך נודע ל"גלובס". במסגרת תוכניות העבודה של המשרד לשנה הבאה, מעריך המשרד כי יידרשו 4-5 איש לצורך איוש וניהול צוות ייעודי שיעסוק במכרזים לפריסת תשתיות בפריפריה, ולפיקוח על התחייבויות הפריסה של בזק ושחקנים אחרים. המשרד בוחן מספר אופציות לניהול האירוע, כאשר גם מיקור חוץ של המנגנון בא בחשבון וייתכן שגם הקמתה של מינהלת ייעודית תישקל.

בתחילת חודש דצמבר צפוי משרד התקשורת להיפגש עם מפעילים במסגרת השימוע שהוא עורך להסדרת מתווה חדש לפריסת סיבים אופטיים בישראל. המשמעות היא שהמשרד ככל הנראה מעריך שהמתווה שפרסם יחל לפעול כבר בשנה הבאה, והוא רוצה להיות ערוך לכך.

המתווה בנוי כך שבזק תידרש לפרוס סיבים אופטיים בתוך 5 שנים באותם מקומות שהיא תחליט שהם אזורי הפריסה הכדאיים לה כלכלית. באזורים שבהם היא לא תרצה לפרוס - אזורים אלה ייפרסו על ידי מפעילים שייבחרו במכרז. לדוגמה, אם בזק מחליטה שהיא לא פורסת ביישוב כפרי כלשהו, הפריסה באותו אזור תתבצע באמצעות מכרז למפעילים שיקבלו בלעדיות בפריסה באותו יישוב. המימון לכך יגיע על ידי המפעילים, שישלמו חצי אחוז מהכנסותיהם לקרן פריסה ייעודית.

אלא שהניהול של המכרזים והפיקוח על כל האופרציה הוא נושא שמשרד התקשורת טרם נדרש לו עדיין. המשרד, ביחד עם משרד האוצר, קבעו את המתווה באופן עקרוני אך את היישום השאירו לדיונים מאוחרים יותר. במשרד התקשורת מבינים שהמבחן הוא ביישום ושלא ניתן להתארגן לפרויקט בסדר גודל שכזה כלאחר יד.

בראיית המשרד, השנה הבאה תהיה שנה שבה הוא יהיה חייב להוציא את שני הפרויקטים החשובים ביותר מבחינתו לפועל, כאשר מדובר בפרויקטי הסיבים והדור החמישי בסלולר.