לפיד: "ניצחנו את נתניהו בקלפי, והוא מסרב להתפנות"

יאיר לפיד ציין בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת כי "נתניהו מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. לא ניתן לזה לקרות" • בני גנץ: "נתניהו אמר שיש הפיכה שלטונית אבל האמת היא שיש שיתוק שלטוני"

בני גנץ / צילום: טל שניידר, גלובס
בני גנץ / צילום: טל שניידר, גלובס

"נתניהו גורר מדינה שלמה לבחירות יקרות ומיותרות משלוש סיבות: שוחד, מרמה והפרת אמונים", כך אמר היום יו"ר כחול לבן בני גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת. "במתווה שאני הצעתי אני אכהן ראשון ונתניהו מיד אחרי, אם יצא זכאי. בלוק 55 זה כולם בשביל אחד ואחד בשביל עצמו. 

"נתניהו אמר שיש הפיכה שלטונית אבל האמת היא שיש שיתוק שלטוני", המשיך גנץ. "היום לא היה אף נציג של הממשלה או הקואליציה בישיבה שדנה באלימות נגד נשים.  בשנה של ממשלת מעבר הוא כבר החליף 10 שרים. הוא מדבר על ביטחון והתחלפו שלושה שרי ביטחון. האם נבחרנו לטפל בביטחון המדינה או לטפל במצבו המשפטי של נתניהו?".

"עומדת להיערך מחר בערב בתל אביב הפגנת תמיכה גדולה בנתניהו, שגם אמור להשתתף בה. אני קורא לא לנהוג באלימות, פיזית או מילולית", הוסיף גנץ. 

גם יאיר לפיד נאם בפתח ישיבת הסיעה. "נתניהו מנסה לגרור אותנו למלחמת אחים. לא ניתן לזה לקרות", אמר לפיד. "הוא מנסה לפרק אותנו. הוא הפסיד בבחירות. יש לו שלושה כתבי אישום. באיזה מדינה איש כזה היה נשאר בשלטון?".

לפיד הוסיף גם כי "אין אצלנו טריקים, לא נצביע לגדעון סער או שטויות כאלה. נתניהו אומר שמחליפים רק בקלפי אבל אנחנו ניצחנו אותו בקלפי והוא מסרב להתפנות".