ח"כ יזהר שי: "יש תקדים עולמי ליחסי שוחד עם התקשורת"

ח"כ יזהר שי (כחול לבן) סיפר היום בכנסת על האירועים שהובילו לחקירת תאגיד התקשורת ניוז קורפ באוסטרליה, אחרי שסנאטור אוסטרלי קיבל מבכירי התאגיד הצעת שוחד • "די לספינים! יש לכך תקדים במדינה דמוקרטית לא פחות נאורה ממדינת ישראל"

ח״כ יזהר שי / צילום: אלעד מלכה
ח״כ יזהר שי / צילום: אלעד מלכה

אחד הטיעונים של עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעת הצגת טיעוני השימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה, היה שאין שום תקדים בדמוקרטיות מערביות להרשעת מקבל סיקור חיובי כמקבל שוחד. נתניהו אף הציג את הטיעון הזה בעמוד הפייסבוק שלו בשבועות האחרונים.

"אין תקדים, בארץ ובעולם, למצב שבו עמד לדין פוליטיקאי או פקיד ציבור באשמת שוחד, כאשר המתת שקיבל הוא סיקור מפרגן. פרקליט המדינה עצמו קבע כי מדובר בתקדים. אין יוצרים תקדים לפני שמזהירים, אפילו לא בעבירות תעבורה קטנות. בוודאי לא כאשר מדובר בראש בממשלה", כתב נתניהו ב-20 באוקטובר תוך שהוא מצטט טור מאתר ניוז1. 

מומחי ההגנה של נתניהו: למה לדעתנו סיקור חיובי איננו שוחד

אולם היום (ב') אחר-הצהריים, בשעת נאומים בני דקה בכנסת, הציג ח"כ יזהר שי (כחול לבן) את האירועים שהובילו לחקירת תאגיד התקשורת ניוז קורפ באוסטרליה, אחרי שסנאטור אוסטרלי קיבל מבכירי התאגיד הצעת שוחד.

לדברי ח"כ שי, תאגיד החדשות תכנן להעניק לסנאטור האוסטרלי כיסוי עיתונאי אוהד, ובתמורה הסנאטור היה אמור להימנע מחקיקה שעלולה להזיק לניוז קורפ.

"בפעם הבאה שהנאשם נתניהו או עושי דברו, השרים אוחנה, אמסלם, רגב ואחרים, ילינו על מר גורלו ועל התקדים הראשוני, הייחודי, שקושר כיסוי תקשורתי אוהד למעשה שוחד - תזכרו: לא תקדים ולא מיוחד. די לספינים! יש לכך תקדים במדינה דמוקרטית לא פחות נאורה ממדינת ישראל". 

עוד אמר ח"כ שי: "אתם יודעים מדוע נפתחה החקירה המשטרתית? כי הסנאטור האוסטרלי פנה למשטרה והתלונן על ניסיון שוחד. והוא גם הצביע בעד החקיקה שהזיקה לתאגיד החדשות. יחי ההבדלים הקטנים". 

לדברי ח"כ שי, "כיסוי עיתונאי אוהד תמורת הטיית הרגולציה הוא שוחד. נקודה". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא בגדר חשוד, מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.