הצימאון של בלווטניק למימושים: מכר 8% ממניות כלל משקאות ב-34 מיליון שקל

לאחר המכירה מחזיקה כת"ש כ-14% מהון כלל משקאות, שהיא בעלת מניות מיעוט ביצרנית ומשווקת המשקאות יפאורה • לפני כחצי שנה נפרד בלווטניק מעיקר החזקותיו בכלל משקאות, אז מכר כ-32% תמורת קרוב ל-140 מיליון שקל

לן בלווטניק ממשיך לממש החזקות של חברת כלל תעשיות (כת"ש) הנמצאת בבעלותו. במסגרת זו צמצמה כת"ש את החזקותיה ביצרנית ומשווקת המשקאות יפאורה, שבה היא אוחזת באמצעות חברת כלל משקאות , ומכרה כ-8% מהונה של האחרונה תמורת כ-34 מיליון שקל. לאחר המכירה מחזיקה כת"ש כ-14% מהון כלל משקאות בשווי שוק נוכחי של כ-60 מיליון שקל. מכירת המניות הנוכחית נעשית פחות מחצי שנה לאחר שבלווטניק נפרד מעיקר החזקותיו בכלל משקאות, אז מכר כ-32% ממניותיה תמורת קרוב ל-140 מיליון שקל.

המכירה הנוכחית, שנעשתה בכמה עסקאות מחוץ לבורסה, בוצעה לפי מחיר מניה של 42 שקל - המשקף הנחה של כ-3% על שווייה הנוכחי של מניית כלל משקאות, מה שגרר אותה היום לירידות בשיעור דומה. את העסקה הקודמת ביצע בלווטניק לפי מחיר מניה של קרוב ל-43 שקל. בכלל משקאות עדכנו, כי התמורה בעסקה תעבור לידי כת"ש סמוך למועד העסקה, "לאחר השלמת שחרורן של המניות משעבוד ברשם החברות".

עם המגמה השלילית שאפיינה אותה היום, השלימה מניית כלל משקאות ירידה של כ-10% מאז הונפקה בחודש יוני 2018, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-420 מיליון שקל. כלל משקאות היא חברה ייעודית, המחזיקה בכ-30% ממניות יצרנית ומשווקת המשקאות יפאורה. בעלת השליטה ביפאורה היא חברת קרור הבורסאית שבשליטת שלמה רודב ורוני גת. הנפקתה של כלל משקאות נעשתה אחרי שבלווטניק נכשל בניסיונו למכור לקרור את החזקות המיעוט שלו ביפאורה, מה שהוביל לסכסוך בינו לבין רודב וגת, שהסתיים בהסכם פשרה מוקדם יותר השנה. ככל הידוע, בין הסיבות לסכסוך בין הצדדים עמד עתיד חלוקת הדיבידנדים שתבצע יפאורה, אחרי שבין 2008 ל-2017 חילקה לבעלי מניותיה דיבידנדים בהיקף מצטבר של 520 מיליון שקל. 

מכירת מניותיו של בלווטניק נעשית ימים ספורים אחרי פרסום דוחותיה הכספיים של כלל משקאות לרבעון השלישי, המשקפים את פעילות יפאורה. את הרבעון השלישי סיכמה החברה עם שיפור של 3% בהכנסות, שהגיעו ל-282 מיליון שקל, ויציבות ברווח הנקי, שהסתכם ב-41 מיליון שקל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות פעילותה של יפאורה נשחקו ב-4% והסתכמו ב-715 מיליון שקל, והרווח הנקי ירד ב-7%, ל-82 מיליון שקל.

מכירת המניות הנוכחית של בלווטניק ממשיכה גל מימושים משמעותי שהוא מבצע כבר כמה שנים. בחודשים האחרונים חתמה כת"ש על הסכם למכירת החזקותיה (50%) בחברת התשתיות וההובלה תעבורה לידי לאומי פרטנרס, הפניקס ושותפיה של כת"ש בתעבורה, משפחת לבנת, בתמורה כוללת של כ-700 מיליון שקל. 

מכירות אלה מצטרפות למימושים בהיקף מצטבר של מאות מיליוני שקלים שביצעה כת"ש בשנים האחרונות, בין היתר עם מכירת מניות השליטה בחברות התעשייתיות נייר חדרה ומנועי בית שמש - שתיהן לקרן פימי בראשות ישי דוידי; מכירת החזקותיה ביצרנית כלי השיט וספקית שירותי הנמל מספנות ישראל לשותפיה בחברה; והנפקת כלל משקאות אשתקד. כל זאת כחלק מרצונה של כת"ש למקד את החברה בפעילויות הליבה שלה, ובראשן חברת המלט נשר, ולהעלות מזומנים מהחזקות משמעותיות.