מרוויח מהשלמת המיזוג בקבוצת מבני תעשייה: מענקים ואופציות ב-18 מיליון שקל למנכ"ל דודו זבידה

תחת ניהולו של זבידה נסחרת כיום קבוצת הנדל"ן, שרק לפני ארבע שנים עמדה בפני קריסה, לפי שווי של 7.2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-70% מתחילת השנה • זבידה: "חשוב לשמור על חברה איתנה, כך שנוכל לקדם את הפרויקטים שלנו גם אם השוק ישתנה. דירוג החוב שלנו עלה מקבוצת ה-BBB לקבוצת ה-A ואני מעריך שנגיע גם לקבוצת AA"

דודו זבידה, מנכ"ל מבני תעשייה / צילום: איל יצהר
דודו זבידה, מנכ"ל מבני תעשייה / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן מבני תעשייה  מבקשת לשנות את שמה לחברת מבנה, כשם המותג תחתיו היא פועלת מאז 2014. כך עולה מזימון לאסיפת בעלי מניות שתתכנס בעוד כחודש, ושבמסגרתה מבקשת החברה, שמתנהלת ללא גרעין שליטה, להעניק למנכ"ל, דודו זבידה, מענק מיוחד הכולל רכיב של 4 מיליון שקל במזומן, וכן אופציות לרכישת מניות החברה, המוערכות לפי שווי חשבונאי של 2 מיליון שקל. בנוסף, יקבל זבידה מחדש אופציות בשווי חשבונאי של 12 מיליון שקל, במקום אופציות שאיבד בעסקת המיזוג. אשתקד עמדה עלות שכרו של זבידה כמנכ"ל חברות הקבוצה על 6.25 מיליון שקל, עיקרה בדמי ניהול ומענק.  

את אסיפת המניות מזמנת מבני תעשייה לאחר שהשלימה בתחילת נובמבר מהלך מורכב במהלכו מיזגה לתוכה את החברה האם לשעבר, כלכלית ירושלים, בעסקת מניות. לדברי דירקטוריון מבני תעשייה, הוחלט על הענקת מענק מיוחד וחד פעמי למנכ"ל זבידה, עבור תרומתו המשמעותית להשלמת המיזוג עם כלכלית ירושלים, שכלל גם מיזוגים נוספים עם כמה חברות בנות שהוחזקו עם שותפים חיצוניים.

אתמול פרסמה מבני תעשייה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, שטרם כללו את השפעות המיזוג, אולם במקביל פירטה בדוח הדירקטוריון גם על מצבה הנוכחי ביום שלאחר השלמת העסקה. במקביל, ערכה החברה כנס משקיעים במתחם הסוללים בת"א, בו היא מתעתדת להקים קומפלקס משולב של מגורים ותעסוקה, שיכלול שני מגדלי מגורים ובהם 360 יחידות דיור, מגדל משרדים בן 40 קומות ובניין משרדים נמוך יותר בן 13 קומות, וכן בניינים נמוכים יותר ובהם 3,100 מ"ר של שטחי מסחר.

באירוע הציג המנכ"ל זבידה את השפעותיו החיוביות של המיזוג על החברה ואת תוכניותיה לשנים הבאות. באירוע נכח גם יו"ר הדירקטוריון הטרי טל פורר, שכיהן עד לאחרונה בתפקידי דירקטוריון בחברה ובחברה האם לשעבר. פורר הוא בנו של דוד פורר, בעל המניות הגדול במבני תעשייה, שמחזיק ב-18.8% ממניותיה בשווי של 1.2 מיליארד שקל. דוד פורר הוא אחד מעשירי ישראל, בעלי חברת ניאופארם העוסקת בשיווק והפצת תרופות, וגם אמור להפוך בקרוב לשותף בגרעין השליטה בחברת בזק (יחד עם קרן סרצ'לייט האמריקאית), במסגרת עסקה בה הוא ישקיע סכום של כ-100 מיליון שקל.

נדל"ן בשווי 9.2 מיליארד שקל

מבני תעשייה נסחרה היום לפי שווי שוק של 7.2 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה זינקה ב-70% מתחילת השנה וב-100% בשלוש השנים האחרונות. שווי זה משקף מכפיל של 1.39 ביחס להון עצמי של 5.16 מיליארד שקל, שהייתה מבני תעשייה מציגה בסוף ספטמבר השנה אם הייתה משלימה את עסקת המיזוג עד תאריך זה. 

לדברי זבידה, יש לחברה הממוזגת חוב פיננסי נטו של 5.6 מיליארד שקל ויחס חוב ל-CAP (חוב פיננסי בתוספת הון עצמי) של 52.5%. היא מחזיקה כיום 576 נכסים מניבים ממטולה עד אילת, עם שטח להשכרה של כ-1.6 מיליון מ"ר, כ-2,800 שוכרים ו-89.2% אחוזי תפוסה. לדברי החברה, ברשותה עוד 900 אלף מ"ר של קרקעות ומבנים ישנים המהווים פוטנציאל לייזום עתידי.

שווי הנדל"ן להשקעה בישראל, שבידי מבני תעשייה, מסתכם כיום ב-9.2 מיליארד שקל, וכולל מבני משרדים הממוקמים בעיקר במרכז הארץ, מבני תעשייה ולוגיסטיקה הממוקמים בעיקר בצפון הארץ ובדרומה, וכן 14 מתחמי קניות בעלי שטח להשכרה של 197 אלף מ"ר. בידי החברה הממוזגת גם 9 נכסים מניבים בחו"ל בשווי של כ-640 מיליון שקל, המיועדים למימוש, וזאת לאחר שבשנים האחרונות כבר מימשה את מרבית החזקותיה בנכסים בחו"ל.

נזכיר כי קבוצת הנדל"ן, שנשלטה בעבר על-ידי אלעזר פישמן, עמדה רק לפני כ-4 שנים בפני קריסה. המנכ"ל זבידה, שהוביל שורה של מהלכים פיננסיים ועסקיים מוצלחים שהוציאו אותה לדרך חדשה, הציג בכנס את ההתפתחות שחלה בחברה בשנים האחרונות, שכללה עלייה בהון העצמי מ-2.86 מיליארד שקל ב-2016 ל-5.16 מיליארד שקל כעת ואת התפתחות ה-FFO (תזרים שוטף מפעילות), מ-199 מיליון שקל ב-2016 לטווח של 370-375 מיליון שקל ב-2019. לדברי זבידה, "אני רואה את ה-FFO ממשיך לעלות בעקבות הדוחות ובמקביל נמשיך לראות את החוב הפיננסי יורד".

זבידה הוסיף כי "חשוב לשמור על חברה איתנה, כך שנוכל לקדם את הפרויקטים שלנו גם אם השוק ישתנה. דירוג החוב שלנו עלה מקבוצת ה-BBB לקבוצת ה-A ואני מעריך שנגיע גם לקבוצת AA. אנחנו גם הולכים להיכנס למדד ת"א 35 בעדכון המדדים הבא". בתשובה לשאלה גם ציין זבידה כי "אנחנו קרובים לנקודה שבה נתחיל לחלק דיבידנדים".

טרם השלמת המיזוג, רשמו כלכלית ירושלים ומבני תעשייה רווח נקי של 374 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 385 מיליון שקל שרשמו השנתיים בתקופה המקבילה אשתקד. ה-NOI (רווח מגולמי מהשכרה) בישראל - של שתי החברות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-438 מיליון שקל, ושיקף עלייה של כ-5.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.