פורד נגד טסלה: ענקית הרכב לא מרוצה מהווידיאו שפרסם מאסק

בהשקת הסייברטראק של טסלה, הציג מאסק סרטון שבו הטנדר החשמלי מנצח בתחרות משיכת חבל עם הטנדר הנמכר ביותר של פורד - בתגובה בכיר בחברה הזמין אותו לשידור חוזר של הקרב • עם זאת, בפורד ציננו את ההתלהבות והודיעו כי המבחן כנראה לא יתרחש

אלון מאסק מציג את הסייברטראק של טסלה / צילום: רוברט הנאשירו, רויטרס
אלון מאסק מציג את הסייברטראק של טסלה / צילום: רוברט הנאשירו, רויטרס

אלון מאסק, יו"ר חברת הרכב החשמלי טסלה, קיבל את האתגר שהציבו לו בכיר בפורד - להעמיד את טנדר הסייבר החדש של טלסלה מול דגם F-150 של פורד במבחן השוואתי. עם זאת, בפורד מיהרו לצנן את ההתלהבות והודיעו כי המבחן כנראה לא צפוי להתרחש. 

בחשיפת הטנדר החשמלי של טסלה בשבוע שעבר, מאסק הציג וידאו של הרכב בתחרות משיכת חבל עם הטנדר הנמכר ביותר של פורד. בווידאו נראה כי הרכב של טסלה מושך בקלות רבה מאוד את הדגם של פורד, ומאסק אף טען שהוידאו מרשים במיוחד מפני שמדובר במשיכה "במעלה גבעה".

ניתוח של הסרטון על ידי עיתונאי רכב מגלה כי התחרות בין שני הרכבים לא הייתה לחלוטין הוגנת - הרכב של טסלה היה בעל הנעה של כל הגלגלים בעוד פורד F-150 היה ממודל עם הנעה אחורית.

פורד F-150 / צילום: Yilei Sun, רויטרס
 פורד F-150 / צילום: Yilei Sun, רויטרס

סאנדיפ מאדרה, סגן נשיא של פורד X - מחלקת החדשנות של ענקית הרכב, צייץ מאמר שמטיל ספק בכמה הוגנת הייתה ההשוואה ובו זמנית איתגר את מאסק: "שלח לנו את הטנדר החדש ואנחנו נבצע את ההשוואה ראש בראש בשבילך".

לציוץ זה מאסק פשוט הגיב: "בוא נראה אותך".

עם זאת, דובר של פורד אמר ל"TechCrunch" כי הציוץ של מאדרה היה בסך הכל ניסיון להראות כמה שהווידיאו של טסלה אבסורדי. "עם הטנדר הנמכר ביותר בארה"ב ב-42 השנים האחרונות, אנחנו תמיד ממוקדים בשירות הלקוחות שלנו בלי קשר למה אחרים אומרים או עושים", אמר הדובר.

בדיון נפרד בטוויטר, המיליארדר בראשות טסלה נכנס לשיחה עם האסטרופיזיקאי ניל דה-גראס טייסון בנוגע לתנאים הפיזיים והמדע שהיו מעורבים בסרטון ההדגמה של טסלה מול פורד. "ידוע ומוכר כי רכבים חשמליים כבדים, הכל קשור לכוח שנוצר על ידי הצמיגים המסתובבים - זה מקור החיכוך, לא כוח המנוע של הרכב", כתב דהגראס טייסון. לכך השיב מאסק: "למנועים חשמליים יש משיכה משוגעת. גם אם שני הרכבים היו עמוסים, הטנדר של טסלה היה מנצח". את דבריו למדען המפורסם מאסק סיים באמירה "פיזיקה היא החוק, כל השאר הוא המלצה".