פימי מכרה מניות המ-לט תמורת 100 מיליון שקל; הרווח המצטבר של הקרן על השקעתה בחברה - כחצי מיליארד שקל

תוך חודשיים השלימה הקרן של ישי דוידי מימוש מצטבר של כ-250 מיליון שקל במניות יצרנית ומשווקת הברזים והשסתומים • פימי הגדילה לאחרונה החזקה בחברת עמיעד מערכות מים ונכנסה להשקעה בקמהדע

 

 

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

ימי פעילות אינטנסיביים עוברים על קרן פימי, שהבוקר עדכנה על מימוש נתח של כ-11% ממניותיה בחברת התעשייה המ-לט תמורת קצת יותר מ-100 מיליון שקל, מה שמסכם לה תוך חודשיים מימוש מצטבר של כ-250 מיליון שקל במניות יצרנית ומשווקת הברזים והשסתומים. המכירה, שנעשתה מחוץ לבורסה, בוצעה במחיר מניה של 63 שקל - נמוך בכ-4% ממחיר המניה אתמול, מועד ביצוע העסקה, המשקף להמ-לט שווי של כ-920 מיליון שקל. זאת, כשהמניה שומרת על יציבות מתחילת השנה, ורחוקה כ-35% מרמת השיא שקבעה במהלך שנת 2018.

לאחר המכירה נותרה פימי בעלת השליטה בהמ-לט, עם החזקה של כ-31% מההון בשווי שוק של כ-280 מיליון שקל, וזאת אחרי שבחודש ספטמבר מכרה 18% ממניות המ-לט תמורת כ-150 מיליון שקל, אז לפי מחיר מניה של 59 שקל. לפי הנתונים שמציגה הקרן בראשות יש י דוידי, הרווח הנקי של פימי בהמ-לט מסתכם בכ-500 מיליון שקל ומשקף תשואה של פי 3.4 על ההשקעה.  עוד מציינים בפימי כי בסך הכול, מימשה הקרן עד היום מניות המ-לט בהיקף של כ-112 מיליון דולר, מאז שהשליטה בחברה זו נרכשה מידי דסק"ש, אז בשליטת נוחי דנקנר, בשנת 2012 תמורת כ-58 מיליון דולר.

המ-לט מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים שבכולם היא מייצרת ומשווקת ברזים, מחברים ושסתומים, ועיקר מכירותיה נעשות בחו"ל. מדוחותיה הכספיים האחרונים שפורסמו אתמול עולה כי בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה הכנסות המ-לט שמרו על יציבות, ברמה של 136 מיליון דולר, אולם הרווח הגולמי נפגע וכך גם שיעורו מהמכירות.

העסקאות הבולטות של פימי בשבועיים האחרונים
 העסקאות הבולטות של פימי בשבועיים האחרונים

אחרי מגמה דומה בשורה התפעולית ועלייה בהוצאות המימון שלה (בין היתר בהשפעת תקן החשבונאות לחכירות IFRS16), המ-לט עברה להפסד של כ-1.5 מיליון דולר בין ינואר לספטמבר, אחרי רווח נקי של יותר מ-11 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2018. בהמ-לט מייחסים את המגמה השלילית בין היתר לשינוי בתמהיל המכירות, להשפעת שינויי מט"ח, וכן מציינים "צמצום זמני בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות צפון אמריקה ואירופה", מול עלייה במכירות באסיה, בעיקר בסין.

רצף עסקאות השקעה בשבועיים

העסקה למכירת מניותיה של פימי בהמ-לט מגיעה בהמשך לרצף עסקאות השקעה משמעותיות עליהן דיווחה הקרן בשבועיים החולפים. כך, מוקדם יותר השבוע הודיעה פימי על מהלך המגדיל את החזקתה בחברת עמיעד מערכות מים, במסגרתו בהשקעה כוללת של כ-36 מיליון דולר תגדיל את החזקותיה בחברה הקיבוצית ל-46%, במקום 18% טרם לכך, מה שהופך אותה לבעלת השליטה בחברה שנשלטה עד כה בידי קיבוץ עמיעד ואשר מניותיה נסחרות בבורסת AIM שבלונדון.

בסוף השבוע הקודם הודיעה פימי על רכישת 12% ממניות חברת התרופות קמהדע תמורת 30 מיליון דולר, במהלך שהופך את הקרן לבעלת המניות הגדולה בחברה הנרכשת. במקרה זה, עבור פימי, המתרכזת בפעילות בתעשייה המסורתית, מדובר בהשקעה לא שגרתית. מעט קודם לכן פימי הודיעה בתחילת השבוע שעבר על הגדלת החזקתה בחברת ציוד התקשורת הלוויינית אורביט, בהשקעה של קרוב ל-20 מיליון שקל, שבוצעה בדרך של מימוש אופציות שהוענקו לה עם רכישת השליטה באורביט ב-2017, שאחריה עלה חלקה של פימי בחברה ל-42%.

במבט קדימה, בזמן הקרוב עשויה לצאת לפועל השקעה משמעותית נוספת של פימי בפעילות של חברה ציבורית - חברת תשתיות המים תהל שנמצאת כיום בבעלות חברת ההחזקות הקורסת קרדן אן.וי.

פימי, בניהולו של דוידי, נוסדה ב-1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל, עם נכסים מנוהלים של יותר מ-5 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה בכ-90 חברות, ומימשה כ-60 מהן בעסקאות שהיקפן הכולל גדול מ-5.5 מיליארד דולר. החברות שבהן מחזיקה פימי מעסיקות כיום יותר מ-30 אלף עובדים ופועלות בכ-50 מפעלים בישראל, ועוד עשרות מפעלים ברחבי העולם.