מניית יוניבו מזנקת לאחר שהחלה בסוף השבוע במכירת מוצרי הקנאביס המיוצרים במפעלה

חברת יוניבו הודיעה כי במהלך סוף השבוע החלה בפועל במכירת מוצרי הקנאביס המיוצרים במפעל של החברה • בעקבות ההודעה עולה מניית החברה 7% ויוניבו נסחרת לפי שווי של 92 מיליון שקל

חווה לגידול קנאביס בצפון הארץ/  צילום: רויטרס
חווה לגידול קנאביס בצפון הארץ/ צילום: רויטרס

חברת יוניבו  הודיעה היום (א') כי במהלך סוף השבוע החלה בפועל במכירת מוצרי הקנאביס המיוצרים במפעל של החברה. בעקבות ההודעה עולה מניית החברה 7% ויוניבו נסחרת לפי שווי של 92 מיליון שקל. ליוניבו הסכמים לאספקת 3 טון קנאביס לבתי המרקחת שור טבצ'ניק ומקס פארם, שנחתמו בשבועות האחרונים. קיבולת המפעל שלה היא 18 טון קנאביס בשנה (יותר מהיקף השוק הישראלי כרגע) והיקף הפעילות במציאות יהיה תלוי הן בביקוש למוצריה מבתי מרקחת נוספים, והן בהסכמים עם חברות גידול קנאביס שיספקו לה את חומר הגלם. החברה מסרה כי בימים אלה מתנהלות שיחות מו"מ עם בתי מרקחת נוספים.

כרגע החומר מסופק על ידי חברת טבע אדיר, אך מותג הסחורה שנשלחה לבתי המרקחת הוא יוניבו. בעתיד, מקווה יוניבו לחלוש על כל שרשרת הערך, והיא מקימה בימים אלה חווה שבה היא מעוניינת לגדל בעצמה קנאביס שתביא לשוק.

בשבועות האחרונים דיווחה החברה על השקעה של 12 מיליון שקל על ידי קבוצת אביסרור - 6 מיליון שקל בחוות "עמית" הנמצאת בהקמה ו-6 מיליון שקל להשקעה ביוניבו עצמה. ההשקעה בוצעה לפי מחיר מניה של 4.89 שקל, פרמיה של 52% על מחיר המניה ביום המסחר שקדם לדיווח, וכן תמורת 0.5 מיליון אופציות למניות. מחיר המניה בעסקה עדיין גבוה ב-39% ממחירה היום.

לפני מספר שבועות דיווחה החברה כי חתמה על הסכם עם חברת התרופות כן פייט, לפיתוח תרופות מבוססות קנאביס בנוסף לפעילות התרופות הקיימת של החברה. במסגרת ההסכם הוקצו ליוניבו 16.3% ממניות כן פייט.  בעקבות פרסום דוחותיה בסוף השבוע, מניית כן פייט  עולה היום 32%, למחיר המגלם לחברה שווי של 46 מיליון שקל.

כן פייט רושמת בינתיים רק הכנסות לא סדירות בהיקף של מספר מיליוני דולרים בשנה מהשגת אבני דרך בהסכמי מסחור שכבר חתמה. אולם השוק כנראה הגיב להודעת החברה לפיה השיגה את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, להיכנס לשלב השלישי של הניסויים הקליניים במוצר שלה לטיפול בסרטן הכבד. הניסוי יחל במחצית הראשונה של 2020.