המיליונר ברוך איבצ'ר תרם 25 מיליון שקל לתיאטרון בית ליסין שייקרא על שמו

משום כך, התיאטרון ייקרא מעתה - "תיאטרון בית ליסין על שם ברוך איבצ'ר"

תיאטרון בית ליסין  / צילום: פרטים אדריכלים
תיאטרון בית ליסין / צילום: פרטים אדריכלים

בזמן שתיאטרון הבימה נקלע לקשיים ובשבוע שעבר נודע כי המדינה תזרים 2 מיליון שקל להבראתו, הודיע היום איש העסקים ברוך איבצ’ר כי הוא יעניק תרומה בסך 25 מיליון שקל לתיאטרון בית ליסין ולקרן תל אביב לפיתוח. משום כך, התיאטרון ייקרא מעתה - "תיאטרון בית ליסין על שם ברוך איבצ'ר".

איבצ'ר (79), ישראלי יליד חדרה, החל לעשות את הונו בראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת בלימה שבפרו, שם הקים מפעל מזרנים. לאחר שבשנות ה-80 קיבל אזרחות פרואנית, הוא הרחיב את עסקיו, שכללו בין היתר גם החזקה בכלי תקשורת מרכזי  במדינה. בשנת 1997 עמד איבצ'ר במרכזה של שערורייה שאיימה להפיל את המשטר בפרו - הוא נאלץ לשוב לישראל לאחר שאזרחותו נשללה, ותחנת הטלוויזיה שהפעיל שם נלקחה ממנו, זאת בעקבות תחקירים שביצעה התחנה על שחיתות ראשי הממשל במדינה. בהמשך התגורר איבצ'ר במיאמי ארה"ב, רכש דירה בהרצליה, ובשנת 2000 הוא שב לפרו, לאחר שאזרחותו וחלק מהונו שבו אליו, ובה הוא מתגורר עד היום.

בשנים האחרונות איבצ'ר ממשיך לנהל עסקים שונים במדינה, בהם עסקי נדל"ן, במקביל להשקעות שונות בישראל. כך למשל, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, נקרא על שמו, לאחר שתרם למרכז. הונו של איבצ'ר מוערך במאות מיליוני דולרים. 

עם מתן התרומה מסר איבצ'ר: "החלטתי להיענות לבקשת התרומה של יו"רית אגודת הידידים של תיאטרון בית ליסין הילה רהב, ואני עושה זאת גם לכבודו של ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, ראש עיר ענק בדורו. אני סבור שבפועלו השחיתות יצאה לחופש. כישראלי החי בפרו, בליבי תמיד פינה חמה לישראל. תמיד יהיה בי הרצון והכח לתרום לחברה, לתרבות ולמדינה ואני שמח על ההזדמנות לסייע בתנופה של התיאטרון והעיר כאחד, למען עתיד טוב יותר למדינת ישראל".

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין, מסרה: "תיאטרון בית ליסין מהווה חלק מרכזי בהוויה הישראלית והתרבותית והוא מספר על במותיו את סיפורה של המדינה. אני מודה למר איבצ'ר על תרומתו הנדיבה, שתאפשר לנו להמשיך וליצור תיאטרון מרתק ומלהיב בלב תל אביב וברחבי הארץ".