גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פנינה רוזנבלום פועלת לרכוש את השלד של אינטרנט זהב כדי לצקת לתוכו פעילות קוסמטיקה מבוססת קנאביס

התמורה המוצעת עבור השליטה בשלד - כ-4 מיליון שקל ● בחודש שעבר הודיעה רוזנבלום על תוכנית להנפיק את הפעילות, כאשר בעלי הון כעדי צים, חיים הורביץ ורמי לוי הצהירו על כוונתם להשתתף בהנפקה

פנינה רוזנבלום / צילום: שלומי יוסף
פנינה רוזנבלום / צילום: שלומי יוסף

אשת העסקים פנינה רוזנבלום, אשר הצהירה בחודש שעבר על כוונתה להנפיק בבורסה פעילות בתחום מוצרי קוסמטיקה מבוססי קנאביס, פועלת לרכוש את השלד הבורסאי של אינטרנט זהב, במטרה לקדם עסקה למיזוג הפעילות לתוך השלד. רוזנבלום, כאמור, התכוונה להנפיק את הפעילות, המתנהלת תחת חברת PRC ("פנינה רוזנבלום קנאביס") ולא למזג אותה לשלד בורסאי, כפי שהיה מקובל עד כה בתחום הקנאביס המקומי.

במצגת שערכה בחודש שעבר למשקיעים בשוק ההון, הודיעה רוזנבלום כי בכוונת PRC לגייס 25 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל (לפני הכסף), כאשר בעלי הון כעדי צים, חיים הורביץ ורמי לוי הצהירו על כוונתם להשתתף בהנפקה. היום מסרה רוזנבלום כי "קיבלתי פנייה לבחינת הכנסת הפעילות לשלד בורסאי, ומחובתי לבחון זאת. נכון לעכשיו, PRC ממשיכה בתהליך ההנפקה הראשונית".

חברת התקשורת אינטרנט זהב, לשעבר מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ', הגיעה לחדלות פירעון בתחילת השנה. בעקבות השלמת הסדר החוב שלה ושל החברה הבת ביקום (שהחזיקה בשליטה בחברת בזק), פרסמה אינטרנט זהב הזמנה להציע הצעות לרכישת השלד הבורסאי שלה. שתי הצעות רשמיות התקבלו לרכישת השלד, הגבוהה שבהן של ליאת בידס, שככל הידוע יזמה את הפנייה לרוזנבלום (שהיום נפגשה עם מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב).

הצעת בידס היא לרכישת 75% ממניות השלד הבורסאי תמורת 4.1 מיליון שקל, כאשר יתרת המניות יועברו לידי מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב. הצעה נוספת, של חברת החיתום אייפקס הנפקות, היא לרכישת 90% ממניות השלד הבורסאי עבור 1.8 מיליון שקל. 

צפי להכנסה של 36 מיליון דולר מקנאביס

הפעילות אותה מעוניינת רוזנבלום להביא לבורסה כוללת 26 מוצרי קוסמטיקה, אשר כבר משווקים תחת המותג פנינה רוזנבלום, ומוצרי קנאביס אשר מכילים CBD, שכבר פותחו על ידי החברה, ועשויים להגיע לשוק ב-2020. החברה הציגה תחזית להכנסות של 36 מיליון דולר ממוצרי הקנאביס תוך חמש שנים, בנוסף להכנסה יציבה של 3.5 מיליון דולר מעסקי הקוסמטיקה המסורתיים.

במדינות רבות בעולם, בעיקר באירופה, נמכרים מוצרי קוסמטיקה ודרמטולוגיה המכילים CBD, ללא המגבלות המושתות על מכירת קנאביס. השוק הזה הוא היום תחרותי למדי, וגם תלוי אופנה: אין הוכחות חד משמעיות שהמוצרים הם אכן בעלי פעילות דרמטולוגית משמעותית, ולא ברור עד כמה יהווה דווקא רכיב זה אטרקציה במכירת מוצרי קוסמטיקה בעתיד. בישראל מכירתם של המוצרים הללו עדיין אסורה.

PRC, כך עלה מהמצגת לשוק ההון, מעריכה כי כבר ב-2020 היא תוכל לשווק את מוצרי ה-CBD בחו"ל. באנגליה הוקמה חברה בת, אשר חתמה על הסכם יצור עם מפעל אנגלי, והכוונה היא לצאת מאנגליה לשיווק המוצרים הללו בכל אירופה. כמו כן לחברה רישיון לשיווק מוצריה בקנדה, והיא מעריכה כי החל מסוף השנה, כבר יהיה לה גם אישור לשווקם בארה"ב. ב-2021 מקווה החברה למכור גם מוצרי מזון המכילים CBD.

הסכם עם חברה של לארי קינג

באשר לשוק האמריקאי, לחברה הסכם עם חברה בשם SHI, בשליטת מגיש הטלוויזיה האמריקאי לארי קינג, דרכה יופצו מוצרים של החברה לגיל השלישי. SHI תקים אתר אמריקאי שיפיץ את המוצרים הללו בארה"ב, תמורת אחוזים מן ההכנסות לחברת פנינה רוזנבלום קנאביס, וכן תקים אתר ישראלי, שמרווחיו תקבל החברה הישראלית 30%. עוד מתוכנן שיווק דרך eBay ואמזון, וכן קמפיין שיווק בפייסבוק.

ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע הוסרה בקשה לצו מניעה נגד הנפקת פעילות הקנאביס של רוזנבלום. הבקשה הוגשה על ידי שני יזמים, ליאור ויין ואורן מימוני, אשר דורשים נתח מחברת הקנאביס של רוזנבלום בטענה כי היו שותפים לייסודה. בית המשפט בתל אביב המליץ לתובעים למשוך את צו המניעה, משום שסיכויי ההתקבלות שלו נמוכים, וכך עשו. את חברת פנינה רוזנבלום ייצגו עוה"ד בנימין ברץ ורותם רוזנצוויג סימה ממשרד פרל כהן צדק לצר ברץ . 

עוד כתבות

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

פתיחה ירוקה בתל אביב; מדד הבנקים עולה ב-1.7%, אודיוקודס צוללת ב-10%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"