"בחרנו לשרת את הלקוחות שלנו בכל מקום בו הם נמצאים ובכל צורה שהם רוצים"

"אנחנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיה, ובאנשים שלנו", כך אמר גיא חלמיש, מנהל גלובלי של פלטפורמת הדיגיטל בבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, במסגרת ועידת The Enterprise Technology Summit של "גלובס" וג'יי פי מורגן

 גיא חלמיש, מנהל פלטפורמות דיגיטליות, J.P. Morgan CIB  / צילום: איל יצהר, גלובס
גיא חלמיש, מנהל פלטפורמות דיגיטליות, J.P. Morgan CIB / צילום: איל יצהר, גלובס

"האסטרטגיה בה בחרנו היא לשרת את הלקוחות של בנק ההשקעות שלנו בכל מקום בו הם נמצאים ובכל צורה שהם רוצים", אמר גיא חלמיש, מנהל גלובלי של פלטפורמת הדיגיטל בבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, במסגרת ועידת The Enterprise Technology Summit של "גלובס" וג'יי פי מורגן.

"אחרי המשבר הכלכלי, חלק מהמתחרים שלנו בחרו דווקא באסטרטגיה אחרת - להפסיק להפעיל את חלק או לצאת מחלק מהשווקים בהם פעלו. אבל האסטרטגיה הזו עבדה לטובתנו, ואנחנו ממשיכים להשקיע בטכנולוגיה, ובאנשים שלנו", אומר חלמיש.

חלמיש אמר כי "עשר השנים האחרונות הן לא אינדיקציה לעשור הבא. אנחנו לא יודעים איך הן יהיו אבל יודעים שהן יהיו שונות. זאת מאחר שצרכי הלקוחות ממשיכים להשתנות, טכנולוגיות חדשות כמו הענן והבינה המלאכותית מספקות לנו יכולות חדשות, הרגולציה ממשיכה להשתנות ומשקיעי הון סיכון ממשיכים להשקיע בפינטק. בין 2010 ל-2013 היו מעט מאוד השקעות בתחום, כי אחרי המשבר הכלכלי היה הרבה מיקוד בתיקון נזקים. אבל היום יש הסתכלות קדימה ורצון להצמיח את החדשנות".

חלמיש תיאר את האפשרות לפספס מגמות שינוי בזמן אמת, ואמר כי "לפני 20 שנה לבלוקבאסטר הייתה הזדמנות לרכוש את נטפליקס ב-50 מיליון דולר. הם לא עשו את זה, אבל אני בטוח שהיום כולכם צופים בנטפליקס ולא בטוח לכמה מכם יש גישה לחנויות בלוקבאסטר. אפשר ללמוד מזה לקח. גם לנו היו הרבה מקרים בהם פספסנו הזדמנויות, ובין היתר פספסנו את הטרנד האלקטרוני בשוק המט"ח".

חלמיש תיאר כי בבנק התקיים תהליך במסגרתו "שולבו כל המשאבים שלנו - טכנולוגיה, אופרציה, מדעי הנתונים, AI, דיגיטל, חווית לקוח. מדובר ב-36 אלף אנשים, כולל בישראל. זה נעשה במטרה להמשיך להתפתח בהווה עבור הלקוחות, תוך בחינת שינויים בעתיד הקרוב ואף הימורים בעתיד הרחוק. חשוב לנו להשקי בתשתיות, בסייבר, בענן, בחווית הלקוח, אבל גם לעשות מהפך בארגון שלנו, כך שנוכל להיות יעילים ולזוז מהר".

חלמיש מנה שלושת עמודים דרכם מקדמים שינוי בארגון - יעילות בתוכנה, באמצעות הפיכת תהליכים חשובים לאוטומטיים, פישוט הפלטפורמה הדיגיטלית, והקדשת משאבים לאותו שינוי. בנוסף, הוא הדגיש את החשיבות בשינוי התרבות בארגון לחדשנית. "חדשנות נוגעת לאנשים כמו לטכנולוגיה. התרבות הזו נוגעת לכל עובדי החברה, ולא רק לחטיבה הדיגיטלית. וחושבים גם איך אפשר להכשיר אנשים שעושים היום עבודה מסוימת אבל בעתיד כנראה יעשו עבודה אחרת, ואיך עושים את זה בקנה מידה רחב. מאוד קשה לעשות את זה מעמדת מנהיגות, כי אתה חייב להתחדש קודם כל בעצמך, וזה הדבר הכי קשה".