גנץ: ההודעה לתקשורת של נתניהו יצאה עוד לפני שהגעתי לאוטו

בני גנץ התייחס לפגישה האישית שלו אתמול עם נתניהו ולמגעים להקמת ממשלת אחדות: "צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת ולפני שהגעתי לאוטו יצאה הודעה לתקשורת הפוכה לגמרי"

יו"ר כחול לבן בני גנץ סייר היום (ד') במועצה האיזורית רמת נגב והתייחס לפגישה האישית שלו אתמול עם נתניהו ולמגעים להקמת ממשלת אחדות. "אני מקווה שלא נגיע לבחירות שלישיות למרות כל ההצהרות. אנחנו רוצים אחדות ואני מדבר על אחדות מיומי הראשון בפוליטיקה" אמר גנץ. לדבריו, אתמול כאשר יצא מן הפגישה אצל נתניהו במשרד הבטחון בקריה, שמע את התדרוך של הליכוד לתקשורת, עוד לפני שהגיע לרכב שלו.

"צר לי שישבתי בחדר וקיימתי שיחה אחת ולפני שהגעתי לאוטו יצאה הודעה לתקשורת הפוכה לגמרי", אמר גנץ "בחדר נתניהו לא הציע שום דבר חדש. הוא התבצר בעמדותיו. לא כך מנהלים משא ומתן". לדבריו, למרות הטחת ההאשמות ביאיר לפיד (האשמות מצד הליכוד) "לא צריך לחפש אשמים - בכחול לבן יש תהליכי שיח מסודרים והאחריות היא עלי וההחלטות הן באחריותי תוך התייעצות עם חבריי. נתניהו צריך להסתכל לי ולאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד מה הוא חושב ומה הוא רוצה במקום לגלגל מעצמו אחריות. אף ראש ממשלה לא העמיד את עצמו לפני מדינת ישראל כמו שנתניהו עושה".

עוד אמר גנץ שראשי ממשלה לפני נתניהו סיימו את תפקידם והלכו להקדיש עצמם למדינה. "בן גוריון כיהן כראש ממשלה, סיים את תפקידו והלך והתיישב בשדה בוקר. כך נהגו גם ראשי ממשלה אחרים כמו גולדה, ובגין שלא שמו את עצמם לפני המדינה ולפני היעדים שהוא בעצמו מדבר עליהם".

יותר מוקדם יצא נתניהו משדה התעופה לליסבון. לפני שעלה למטוס אמר נתניהו לכתבים: "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי - יאיר לפיד. זה מצער. אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי."