שקד נגד ההסתדרות ולהיפך: המאמר שממשיך לעורר סערה

שרת המשפטים לשעבר תקפה השבוע בטור מיוחד ל"גלובס" את מה שהיא מכנה הכוח המופרז של העבודה המאורגנת • יושבי ראש ההסתדרות בעבר ובהווה הגיבו בחריפות והבוקר המשיכה שקד לעסוק בסוגייה

שרת המשפטים איילת שקד בוועידת המשפט / צילום: שלומי יוסף
שרת המשפטים איילת שקד בוועידת המשפט / צילום: שלומי יוסף

מאמר שכתבה השבוע ב"גלובס" איילת שקד ממשיך לעורר סערה. במאמר טענה שרת המשפטים לשעבר כי להסתדרות יש כוח מופרז ו"פראי" שמעקב את ההתפתחות והצמיחה הכלכלית בישראל.

היום (ו'), באירוע שישיתרבות ברעננה אמרה שקד: "הטור שלי ב״גלובס" הלחיץ את יו"ר ההסתדרות. זה צעד ראשון בשינוי".

שקד התייחסה לדבריו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שהגיב למאמרה ואמר: "אם מישהו חושב להשית את הגירעון בתקציב המדינה על העובדים אנחנו נעמוד כחומה בצורה ונצא לרחובות" לדברי בר דוד "אנחנו לא אויבי האומה, כמו שמנסים הגברת שקד וחבריה לצייר אותנו. אנחנו גלגלי השיניים שמניעים את התעשייה הישראלית. מנהיגת הימין הסהרורי והקיצוני, דואגת להעביר את המיסים המגיעים מכלל העובדים במשק למדינת הלכה שהיא וחבריה הקיצוניים מנסים להביא על החברה הישראלית".

שקד התייחסה לדברים אלה היום "כדי להביא למפנה אמיתי ומימוש פוטנציאל הצמיחה של המשק, נדרשת עמידה איתנה בפני מי שלא מהססים להוריד את השאלטר, לסחוט את המדינה ולהחזיק בציבור כבני ערובה".

בדבריה למנחה האירוע עו"ד עידן אבוהב הוסיפה שקד כי: "הפתרון לבעיית ההסתדרות הוא שינוי חקיקה שיסדיר ויאזן את מערכת יחסי העבודה בישראל, את אופן ההתאגדות והפעולה בישראל ואת סמכויות מערכת בתי הדין לעבודה".

גם יו"ר ההסתדרות לשעבר, ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן), התייחס אמש בראיון לקשת 12 לדברי שקד ב״גלובס״ וטען שהדברים מגוחכים. ניסנקורן הוסיף ואמר כי הגירעון בתקציב, הפקקים, המשבר ברפואה הציבורית ועוד, אינם קשורים להסתדרות.

שקד הגיבה גם לכך ואמרה "אם נצא חלילה לבחירות נקבל כשר האוצר את יו"ר ההסתדרות לשעבר, ניסנקורן, הכוח של ההסתדרות יתעצם למימדי ענק. כל הצעה לשינוי חקיקה תקועקע ותחוסל מיידית".

לבסוף אמרה שקד כי "בעיית הפריון בעבודה, נובעת מכמה סיבות, אבל גם בגלל תנאי ההעסקה וכוח אגרסיבי וגדול של ארגוני העובדים, הם לא מאפשרים לממשלה לערוך רפורמות שהן רפורמות התייעלות שבסוף חוסכים כסף לציבור".

לדבריה, "להסתדרות יש את בתי הדין לעבודה ויש סינרגיה בין ההסתדרות לבין בתי הדין לעבודה. היום התהליכים הללו מסורבלים ומקשים על התייעלות המשק ועל הפריון במשק. הגענו לאבסורד שאם משרד ממשלתי צריך לעבור ממשרד אחד למשרד שני בתוך ירושלים, העובדים שובתים וצריך להעלות להם בשכר וזה מה שפוגע לכם בכיס."