ח"כ עמר בר-לב מנסה לגייס 61 חתימות להמלצה על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין

חבר הכנסת מהעבודה-גשר אמר באירוע שבתרבות: צריך הרבה אומץ במפלגות השונות בשביל להבין שאולי זאת האפשרות היחידה שתמנע מאיתנו את הבחירות השלישיות – ולוותר על הרבה אגו" • במקביל, נודע שמאחורי הקלעים אדלשטיין קיבל פניות להקמת מממשלה בראשותו

יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת
יולי אדלשטיין / צילום: דוברות הכנסת

ח"כ עמר בר-לב (העבודה-גשר) סיפר הבוקר במסגרת אירוע "שבתרבות" בהבימה כי הוא מנסה להוביל מהלך להחתמת 60 ח"כים שימליצו בפני הנשיא ריבלין על ח"כ יולי אדלשטיין כמי שיקים את הממשלה הבאה. חבר הכנסת ה-61, יהיה אדלשטיין עצמו לאחר שיראה את 60 החתימות.

בר-לב אמר "אני מנסה לעשות מהלך. להביא 60 חתימות שימליצו בפני הנשיא להטיל על יולי אדלשטיין להרכיב את הממשלה. צריך להגיד לו אתה יו"ר הכנסת, הכול על הראש שלך. אני לא נכנס למאבק הפנימי בליכוד. אני מאוד מקווה ומאמין שאם הנשיא יטיל עליו את זה, הוא יבחר את הבחירה הנכונה. צריך הרבה אומץ במפלגות השונות בשביל להבין שאולי זאת האפשרות היחידה שתמנע מאיתנו את הבחירות השלישיות - ולוותר על הרבה אגו" אמר בר-לב.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זכה בפריימריז של הליכוד בפברואר 2019 במקום השני ונתפס כפוליטקאי פופולרי המקובל על רבים בימין. אדלשטיין לא התראיין בשבועות האחרונים מאז הודיע היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב האישום נגד נתניהו בשלושה תיקים שונים, לרבות באשמת שוחד. בשבוע האחרון זימן אליו אדלשטיין פוליטיקאים בכירים, לרבות ה"אגוזים הקשים" בכחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון מתוך ניסיון למנוע מערכת בחירות שלישית.

במקביל, נודע שמאחורי הקלעים, עוד לפני אותן הפגישות, אדלשטיין קיבל פניות לאפשר הקמת מממשלה בראשותו ולמנוע בחירות שלישיות ולא פסל את האפשרות הזו על הסף. בליכוד ישנם קולות הקוראים לעריכת פריימריז לראשות המפלגה, אולם רק ח"כ גדעון סער הודיע בגלוי שהוא מתמודד נגד נתניהו. מחר יתכנס מרכז הליכוד בגני התערוכה בתל-אביב על מנת לקבוע מועד לפריימריז.

לשכת יו"ר הכנסת נמסר: "יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין עושה בשבועות האחרונים מאמץ עילאי למנוע בחירות, ומנסה לתווך בין כל הצדדים במערכת הפוליטית, כפי שמכירים זאת מקרוב כל ראשי המפלגות. הדרך היחידה למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות הללו היא באמצעות ממשלת אחדות עם רוטציה בין נתניהו לגנץ. נותרו ארבעה ימים כדי להתעשת ולעשות את הדבר הנכון היחיד למען מדינת ישראל ואזרחיה".