מתיחות ביחסים בין פרטנר להוט סביב עתיד השותפות ברשת

פרטנר חוששת שהוט מנסה להתמזג עם סלקום והוט חוששת מאי הוודאות לגבי בעלי השליטה העתידיים בפרטנר

איציק בנבנישתי,/ צילום: תמר מצפי
איציק בנבנישתי,/ צילום: תמר מצפי

מתיחות ביחסים בין פרטנר להוט (המחזיקות בשותפות שווה רשת סלולרית - PHI) לאחר שבפרטנר גילו דרך העיתונות שהוט ממשיכה לנהל מגעים למיזוג עם סלקום. מנגד בהוט חוששים שאי הוודאות סביב בעלי השליטה בפרטנר, עשויה להביא למצב שבעלי השליטה העתידיים ירצו לפרק את השותפות בין החברות או למזגה עם גורמים אחרים.

ל"גלובס" נודע כי שתי החברות (לא רק הן) פנו למשרד התקשורת וביקשו דחייה נוספת (וקבלו) בהגשת ההצעות המשותפות. על פי תנאי המכרז שתי החברות חייבות להגיש הצעה משותפת למכרז לרכישת תדרים להקמת רשת דור חמישי עד ה - 15 לחודש.

ל"גלובס" נודע כי דירקטוריון פרטנר קיים מספר דיונים בשאלה כיצד להמשיך בשותפות עם הוט מובייל ברשת המשותפת על רקע העובדה ששתי החברות נדרשות לקבל החלטה להזרים מאות מיליוני שקלים לרשת המשותפת, ולהתמודד במכרז תדרי הדור החמישי שאמור להיערך בתוך כחודשיים לערך. גם בהוט נמצאים באי וודאות גדולה לנוכח העובדה שלא ברור מה יקרה בפרטנר והאם היא תהיה מסוגלת לעמוד במחוייבויות שדורש המכרז.

משרד התקשורת הסכים לתת לחברות ארכה בהגשת הבקשות אבל שתיהן קיוו לקבל דחייה משמעותית יותר על מנת שיוכלו ללבן עד תום את המשך השותפות או לחילופין תתבהר תמונת בעלי השליטה בפרטנר. כל זאת כאשר ברקע ברור לכולם שהוט מחפשת להתמזג, כנראה, עם סלקום אך ייתכן מאד שגם עם פרטנר במידה והרוכשים העתידיים, קבוצת האצ'יסון (שמבקשת בימים אלה אישור לשליטה בפרטנר) לא יקבלו היתר שליטה וייאלצו למכור את מניות השליטה שהם מחזיקים.

מקורבים לחברות אומרים כי בסופו של דבר לא יהיה מנוס מהגשת הצעה משותפת מפני שמשרד התקשורת דורש במכרז שההצעות יוגשו במשותף על ידי חברות שיש להן רשת משותפת, וכרגע לאף אחת אין חלופה אחרת. ההצעה המשותפת הנוספת היא של סלקום, גולן טלקום ואקספון. החברה שתיגש לבדה למכרז היא פלאפון שלה אין הסכם לשיתוף רשת עם אף אחת מהמפעילות.

במו"מ בין סלקום להוט אחת הסוגיות המורכבות בשיחות נגעה לשאלת עתיד השותפות של הוט עם פרטנר ברשת. צוות ייעודי בדק את הסוגיה והתשובה שניתנה על ידי הצוות לאחר שנועד עם הוט היא שהסוגיה פתירה. כלומר שהוט לוקחת בחשבון את הנזקים והקנסות במקרה של פירוק.

מדובר בסיטואציה מאד בעייתית עבור פרטנר שיכולה למצוא את עצמה ללא שותפה ברשת במסגרת התמודדות במכרז בעל חשיבות אדירה לעתיד החברה - על כל המשמעויות הכרוכות בכך.

כאן המקום להזכיר כי בעבר, לאחר עזיבתו של חיים רומנו את תפקידו כמנכ"ל, וכניסתו של איציק בנבנישתי כמחליפו, היו מי ששקלו בפרטנר לפרק את השותפות בין החברות, אך הן נדחו לאחר שהתברר שהשותפות ברשת חיונית מאד לפרטנר ובלעדיה היא תמצא את עצמה בקשיים לא מבוטלים. רשת סלולרית מחייבת השקעות בתחזוקה במאות מיליוני שקלים בשנה. מנגד, המשמעות של השותפות היא שהיא נעשית בין מתחרים, וכך כל צד יודע בדיוק מה השותף שלו רוצה ומתכנן לעשות. לדברי מקורבים לחברה גם היחסים הבין אישיים בין המנהלים בחברות אינם מהמשופרים.