הסכמה בין כחול לבן לליכוד: מועד הבחירות השלישיות ייקבע ל-2 במרץ 2020

לפי החוק, אם אף אחד מחברי הכנסת לא מצליח לגייס 61 חתימות עד ליום רביעי (11 בדצמבר) בחצות, הכנסת מתפזרת אוטומטית, ונערכות בחירות תוך 90 ימים • התאריך 3 במרץ נפסל בשל יום האבל לציון חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע

שתי המפלגות הגדולות, כחול לבן והליכוד הגיעו להסכמה ביניהם על קיום מערכת הבחירות לכנסת ה-23 ביום שני, 2 במרץ 2020. זו חריגה מן הנהוג במדינה, לפי מערכת הבחירות תיערך ביום שלישי, כקבוע בחוק. יצויין שמספר מערכות בחירות בהיסטוריה התקיימו בימים שאינם יום שלישי, כך שלא מדובר בפעם הראשונה.

יום שלישי, 3 במרץ, נפסל על ידי המפלגות, בשל יום האבל לציון חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע.

לפי החוק, אם אף אחד מחברי הכנסת לא מצליח לגייס 61 חתימות עד ליום רביעי (11 בדצמבר) בחצות, הכנסת מתפזרת אוטומטי,ת ונערכות בחירות תוך 90 ימים. 90 הימים נפלו בדיוק על יום שלישי, 10 במרץ, שזה חג פורים ולכן הוחלט על ידי שתי המפלגות הגדולות לסטות מן הקבוע בחוק.

כדי לקיים את הבחירות ביום 2 במרץ 2020, יהיה צורך בשינוי חוק ולשם כך יתכנסו כל המפלגות, החל מיום ד׳ הקרוב וישנו בתיאום את החקיקה, ברוב שהוא מעל ל-61.

האבסורד הנוצר בזירה הפוליטית הישראלית הנו שעבור שינוי חוק ניתן לגייס 61 ח"כים, אך לשם הקמת ממשלה, אף אחד מן הצדדים לא מוכן להתפשר.

מכחול לבן נמסר: "בהתאם לדרישת כחול לבן, הוסכם כי אם הכנסת תפוזר השבוע הבחירות יתקיימו ביום שני 2.3.2020".  יו"ר כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן מסר: "כחול לבן תעשה כל מאמץ, עד לרגע האחרון, למנוע בחירות נוספות ומיותרות למדינת ישראל. כפי שהבטחנו לציבור, אם נתניהו ימנע הקמת ממשלת אחדות ונאלץ לפזר את הכנסת, נקיים מערכת בחירות קצרה ככל שניתן. אני שמח שבליכוד ובשאר סיעות הבית הסכימו להתגייס למהלך הזה".