אלדד בן משה, מנכ"ל נשר הנכנס, רכש 5% ממניות משאב

את תפקידו החדש בנשר, יתחיל בן משה בתקופה הקרובה • בימים האחרונים הוא רכש כ-5% ממניות משאב ב-60-80 מיליון שקל

אלדד בן משה, שהיה שותף בקרן פימי, יחליף את האלוף (במיל') משה קפלינסקי בתפקיד מנכ"ל נשר. קפלינסקי הודיע בשבוע שעבר לדירקטוריון נשר על החלטתו לפרוש מהתפקיד וזאת אחרי תקופת כהונה של 7 שנים. קפלינסקי, צפוי להמשיך ולשמש יועץ עבור כלל תעשיות (כת"ש) שהיא חברת האם של משאב ייזום ופיתוח, ושבבעלותה נמצאת גם נשר.

את תפקידו החדש בנשר יתחיל בן משה בתקופה הקרובה וזאת לאחר שכיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל קבוצת אנרום תעשיות ובנייה. עם כניסתו לתפקיד הוא גם יהיה שותפו של המיליארדר היהודי-אמריקאי לן בלווטניק. זאת, לאחר שבימים האחרונים הוא רכש כ-5% ממניות משאב בתמורה ל-60-80 מיליון שקל. על פי הערכות, בן משה מימן את רכישת המניות מהון אישי שצבר בתקופתו בפימי. את בן משה יחליף באנרום נועם שצ'לקה.

כניסתו של בן משה לנשר באה בעיצומה של תקופה מטלטלת בענף המלט וזאת לאחר שב-3 השנים האחרונות התרחב משמעותית יבוא המלט מטורקיה ומיוון. לטענת התעשיינים בארץ, מדובר במלט שמיובא בתנאי היצף (כלומר נמכר בשוק הישראלי במחיר נמוך ממחירו בשוק המוצא) ובימים אלה הממונה על היטלי הסחר שבמשרד הכלכלה והתעשייה, דני טל מקיים חקירה מקיפה במטרה להחליט אם להגביל את היבוא באמצעות היטלי הגנה.

על רקע המשבר המתמשך של היצרנים המקומיים בענף המלט, במהלך השנה האחרונה נשר דיווחה על הפסדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ובשנים 2018 ו-2019 היא פיטרה כ-100 עובדים במסגרת המאמצים להתאים עצמה לשינויים בשוק. מהלכי צמצום אלה נועדו להביא את החברה לאיזון.