מגוריט רוכשת 21 דירות בפרויקט הדר ויוסף של גבאי ב-57 מיליון שקל

הדירות, בנות 2-4 חדרים לצד דירות גן (180 מ"ר) מרפסות בשטח כולל של 220 מ"ר ו-21 חניות, צפויות להימסר למגוריט כשהן מוכנות למגורים, למטרת השכרה ארוכת טווח, בעוד כשנה

מתי דב, מנכ"ל מגוריט  / צילום: איל יצהר, גלובס
מתי דב, מנכ"ל מגוריט / צילום: איל יצהר, גלובס

קרן הריט מגוריט , המתמקדת ברכישה וניהול של מתחמי מגורים בישראל, מדווחת על עוד עסקה גדולה לרכישת דירות בתל אביב.

הקרן חתמה על הסכם לרכישת 21 דירות (בשטח כולל של 1,750 מ"ר) בתמהיל מגוון בפרויקט הדר ויוסף של חברת גבאי מניבים בשכונת הדר יוסף בצפון תל אביב, בתמורה לסך כולל של 57 מיליון שקל. הדירות, בנות 2-4 חדרים לצד דירות גן (180 מ"ר) מרפסות בשטח כולל של 220 מ"ר ו-21 חניות, צפויות להימסר למגוריט כשהן מוכנות למגורים, למטרת השכרה ארוכת טווח, בעוד כשנה. בפרויקט נבנים כיום 6 בנייני מגורים בני 8 קומות כל אחד, המכילים 117 יחידות דיור בתמהיל מגוון וכן 2 קומות מרתף הכוללות חניות, מחסנים וחדרים טכניים.

אתמול (ב') דיווחה הקרן על עסקה גדולה נוספת בתל אביב - הסכם אופציה לרכישת 55 דירות בפרויקט "אפר האוס" של גינדי החזקות שבשכונת יד אליהו. מדובר בהסכם דומה לזה שחתמה הקרן עם גינדי לפני מספר שבועות, כך שבסך-הכול, אם העסקה תתממש, הקרן תרכוש 110 דירות בפרויקט בכ-268 מיליון שקל.

הדירות המדוברות ממוקמות בין קומות 7-11 במגדל הצפוני של הפרויקט, כאשר הדירות שכלולות בהסכם האופציה הראשון נמצאות באותו הבניין בקומות 6-2. ההסכם אף כולל כמה עשרות חניות, אם כי מספרן נמוך ממספרן של הדירות.

תוקפו של הסכם האופציה עומד על כשנתיים, כשלפי הודעתה של הקרן ניתן להאריך אותו בחצי שנה נוספת. הפרויקט ממוקם על מגרש ששטחו 9.6 דונם סמוך להיכל מנורה, בין רחוב השלושה מצפון, נתיבי איילון ממערב, רחוב וינגייט מדרום ורחוב יגאל אלון ממזרח. הוא יכלול שני מגדלים בגובה 30 קומות. בגינדי החזקות מסרו כי עד כה נמכרו בפרויקט 396 דירות (מתוכן 110 דירות בהסכמים מול מגוריט).

הקרן, אותה מובילים היו"ר ארז רוזנבוך והמנכ"ל מתי דב, גייסה בחודש שעבר כ-410 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים. ההנפקה, בהובלת גופי החיתום של דיסקונט ופועלים אי.בי.אי, בוצעה לפי מחיר של 75 אגורות למניה, דיסקאונט של 12% על מחיר המניה בעת הגיוס.

מאז החלה להיסחר בבורסה לפני כשלוש שנים, רשמה המניה ירידה של 12% . שוויה של הקרן עומד כיום על כ-700 מיליון שקל.

ארז רוזנבוך ציין היום כי "באמצעות עסקת הדר יוסף נגדיל תוך תקופה קצרה את מצבת הדירות המניבות שלנו בתל אביב. אנו פועלים ביתר שאת על מנת להמשיך ולהוביל את מהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל". 

מלבד שתי ההשקעות הגדולות עליהן דיווחה הקרן ביומיים האחרונים השקיעה מגוריט או זכתה עד היום במכרזים בשמונה פרויקטים - בת"א, בגבעת שמואל, ברמלה, ברמת גן, בחולון, בירושלים, בראשון לציון ובבאר-יעקב. ביחד עם שלושת העסקאות האחרונות התקשרה הקרן עד היום בעסקאות לרכישה וייזום של כ-950 יחידות דיור בשוק החופשי. כ-300 דירות שרכשה הקרן כבר מושכרות ומניבות, והשאר נמצאות בהקמה. כמו כן, זכתה הקרן, בשיתוף עם חברת מנרב, בארבעה מכרזים של "דירה להשכיר" להקמת כ-510 דירות נוספות בראשון לציון, בבאר יעקב, בחולון ובירושלים.

יזמי הקרן הם עורכי הדין ארז רוזנבוך (יו"ר) וחיים ויספיש, המחזיקים 32% ו-11% מחברת הניהול שלה, בהתאמה. הקרן החלה לפעול בחודש מאי 2016 והצטרפה לבורסה בספטמבר 2016, לאחר שגייסה כ-240 מיליון שקל - כ-60 מיליון שקל מתוכם בהנפקת המניות הראשונית.

כספי ההנפקה הצטרפו לכ-180 מיליון שקל שהובטחו קודם לכך מארבעה גופים - חברה קדישא וקרן אלמנות ויתומים, שהשקיעו יחד כ-100 מיליון שקל, קק"ל ואקסלנס שהשקיעו כ-40 מיליון שקל כל אחת. בהמשך ביצעה הקרן גיוסים נוספים, האחרון שבהם בחודש מרץ השנה עת גייסה כ-22 מיליון שקל מבתי ההשקעות פסגות וילין לפידות, כך שסך הגיוסים שלה במניות ובאג"ח בבורסה מסתכם, ביחד עם הגיוס האחרון, ביותר ממיליארד שקל.