סקר הסקרים: שעות ספורות לפני פיזור הכנסת, כחול לבן פתחה פער על הליכוד

הכנסת ה-22 מתפזרת, ומדינת ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה • מי מתחזק, מי נחלש, ומי מתנדנד סביב אחוז החסימה? • כל הסקרים מכל כלי התקשורת • "גלובס" עושה סדר ומביא את המספרים העדכניים ביותר לקראת עוד מערכת בחירות סוערת

שעות ספורות לפיזורה הצפוי של הכנסת ה-22, וסקרי היומיים האחרונים מראים כי הפער בין כחול לבן לליכוד גדל, ביחס לתוצאות בחירות ספטמבר. בהמשך הרשימה התזוזות מינוריות. הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ויהדות התורה עומדות איתנות בתוצאותיהן, ואילו המפלגות שבתחתית נחלשות מעט לטובת הגדולות. ניכר כי אחד המקורות להתחזקות כחול לבן הוא במצביעי מפלגות השמאל המחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר, שעברו אליה. 

הצדדים עסוקים כעת במלחמת האשמות סביב מערכת הבחירות השלישית בתוך שנה. בשלב זה דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל להצהיר שיוותר על חסינותו, בין אם כדי שתוקם ממשלה ובין אם כדי "לחשוף" כי כחול לבן הם סרבני האחדות האמיתיים. אלא שנתניהו זרק פנימה תנאי נוסף שעליו לא דובר בהרחבה קודם לכן, והוא הסכמה של כחול לבן להחלת ריבונות על ההתנחלויות כולן - לא רק על בקעת הירדן. כך או כך, לא נראה שצפוי פתרון עוד הערב - וכי הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ב-2 במרץ 2020.

גרף הממוצע מבוסס על שלושת הסקרים האחרונים שפורסמו בכלי התקשורת:

סקר חדשות 13 מתאריך 10 בדצמבר
סקר וואלה! מתאריך 10 בדצמבר
 סקר כאן 11 מתאריך 9 בדצמבר

פירוט הסקרים