האוצר נגד הכלכלה: פעל ללא סמכות לעצור את מכרזי הרכבת הקלה

משרד האוצר הבהיר היום כי אין משמעות משפטית לנסיונו של משרד הכלכלה לעצור את מכרזי הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה • משרד הכלכלה ביקש לעצור את המרכזים לאחר שבקשת הפטור מרכש גומלין שהגישה נת"ע נדחתה

עבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר, גלובס
עבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר, גלובס

קרב פנימי בממשלה: האוצר מבהיר היום (ד') כי אין משמעות משפטית לנסיונו של משרד הכלכלה לעצור את מכרזי הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה, שהיקפם הכספי מוערך ב-15 מיליארד שקל.

במכתב התגובה, שהעתקו הגיע לידי "גלובס", להודעת משרד הכלכלה על הקפאת הליכי המכרזים של שני הקווים בשל אי מילוי תקנות בנושא רכש גומלין, הבהיר היום היועץ המשפטי של האוצר עו"ד דודי קופל למנהלת הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (רשפ"ת) זיוה איגר כי "הודעתכם על הקפאת הליכי המכרז נעשתה שלא בסמכות ובניגוד לתקנות".

איגר הודיעה השבוע למנכ"ל נת"ע חברה הממשלתית האחראית על קידום הפרויקטים של הקו הסגול והקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן כי היא עוצרת את המכרזים, שהיקפם הכספי מוערך בכ-15 מיליארד שקל, לאחר שבקשת הפטור מרכש גומלין שהגישה נת"ע נדחתה. לטענתה מאז דחיית בקשת הפטור לא הוסיפה נת"ע נספח רכש גומלין למכרזי הקווים ומשום כך יש להקפיא את הליכי המכרז עד למילוי דרישות התקנות. ואולם כפי שמגלה קופל, איגר לא פנתה לחשב הכללי לקבלת הסכמתו לפני שהודיעה על הקפאת הליכי המכרז ומשום כך שלהודעתה אין כל תוקף.

במכתב התגובה, מעיר קופל לאיגר כי התנהלותה סותרת את דרישת החוק המחייב את קבלת הסכמת החשב הכללי להודעה.