התאגיד נפרד מ"הכוכב הבא": יפיק עצמאית את בחירת הנציג לאירוויזיון

שיתוף-הפעולה בין תאגיד השידור וקשת מתקיים כבר 7 שנים • עפ"י הודעת התאגיד לקשת, בכוונתם להפיק עצמאית את בחירת המועמד הישראלי לתחרות, וזאת החל מהשנה הבאה, כלומר בבחירת נציג ישראל לאירוויזיון 2021 • קשת בתגובה: "בהצלחה"

נטע ברזילי עם מנחי "הכוכב הבא" אסי עזר ורותם סלע / צילום: רונן אקרמן
נטע ברזילי עם מנחי "הכוכב הבא" אסי עזר ורותם סלע / צילום: רונן אקרמן

הרבה טענות נשמעו בתאגיד השידור הציבורי "כאן" על העלויות הכבדות שהושתו עליהם בשל הצורך להפיק ולארח לפני שנה את תחרות האירוויזיון, אך זה לא מונע מהתאגיד לבצע מהלך שייאלץ אותם להמשיך להשקיע בתחרות - אולי אפילו יותר מאשר בעבר: אתמול (ד') הודיע התאגיד לקשת כי בישיבת מועצת התאגיד התקבלה החלטה על הפסקת שיתוף-הפעולה עימה במסגרת התוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון".

שיתוף-הפעולה מתקיים כבר שבע שנים, ובמסגרתו זוכה התוכנית הוא נציג ישראל בתחרות האירוויזיון. על-פי הודעת התאגיד לקשת, בכוונתם להפיק עצמאית את בחירת המועמד הישראלי לתחרות, וזאת החל מהשנה הבאה, כלומר בבחירת נציג ישראל לאירוויזיון 2021.

בשוק הבידור אין חולק על כך שהחיבור לאירוויזיון סייע לקשת להמציא מחדש את "הכוכב הבא", שלפני שבע שנים החלה לדעוך. האתגר הבינלאומי נעטף כמיטב מסורת קשת בשואו גדול, והשיא היה כמובן בזכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון 2018 - מה שהביא לאירוח האירוויזיון בישראל.

עם זאת, לזכותה של קשת ייאמר כי היא ידעה לקחת את הזינוק של התוכנית בשתי ידיים ולהמציא אותה מאז בכל פעם מחדש - גם באמצעות המנחים רותם סלע ואסי עזר שתופסים חלק חשוב באופי שנוצר לתוכנית, גם בבחירת השופטים ולא פחות חשוב - בבחירת מועמדים טובים.

שיתוף הפעולה תרם רבות גם לתאגיד השידור: לקשת (כמו לרשת) יש מיומנויות וניסיון באירועים טלוויזיוניים ותחרויות מוזיקה מסוג זה - מיומנויות שלא בהכרח קיימת בתאגיד, שתחרויות מוזיקליות אינן לחם חוקו. בנוסף, בתוקף ההסכם בין הצדדים, קשת קידמה את התאגיד במהלך התוכניות בחשיפה ששווה הרבה כסף ולקחה חלק במימון שיר האירוויזיון ובמימון השהייה של המשלחות בחו"ל.

ההצלחה של החיבור בין "הכוכב הבא" לתאגיד הייתה ברורה ועוררה עניין רב גם אצל המתחרים ברשת בימים שלאחר המיזוג עם ערוץ עשר. ברשת הביעו עניין לחבר את ההתמודדות באירוויזיון לתוכנית מוזיקה שלהם. נזכיר כי שני האנשים המרכזיים שהיו אחראים על הפקת האירוויזיון מטעמו של התאגיד, זיוית דוידוביץ' ויובל כהן, הם כיום בכירים בהנהלת רשת; כך שההנחה בשוק הייתה שאם המשך השותפות של התאגיד עם קשת תועמד בסימן שאלה, יהיה זה לטובת מכרז מול רשת ולא לטובת הפקה עצמאית של התאגיד.

האפשרות לחזור ולהפיק לבד את הבחירה בנציג הישראלי לאירוויזיון, כפי שהיה נהוג בימי רשות השידור, עלתה בעבר במועצת התאגיד, אך בסופו של דבר לא התקדמה, וההתקשרות עם קשת נמשכה.

בתאגיד רואים בניהול תהליך בחירת הנציג בהפקה, שתיערך כחלק מהשידור עצמו, מהלך בעל חשיבות בשמירה על נכס של השידור הציבורי, תרומתו לתדמיתו של התאגיד ומיתוגו כגוף שידור רלוונטי שאינו חושש מאתגרים. נזכיר כי הרעיון הועלה ביועצה כבר לפני שנה, לאחר זכייתה של נטע ברזילי, אך בסופו של דבר הוחלט לממש את האופציה שהייתה עם קשת.

על-פי החלטת המועצה, התאגיד יפיק באמצעות צד שלישי את בחירת הנציג והשיר. נזכיר כי על-פי חוק מחויב התאגיד להפיק הפקות כאלה באמצעות גורם חיצוני.

המהלך בתאגיד הפתיע היום בכירים בתעשייה: "קשה להסביר את המהלך הזה, אלא אם כן מדובר באגו. לא ברור בכלל אם לתאגיד מותר להפיק תוכנית בידור, ובכל מקרה אין להם את ההון האנושי הדרוש לצורך הרמת פרויקט כזה, והם גם מוותרים על מימון משמעותי. היה הגיוני יותר לצאת למכרז בין קשת לרשת, שגם בה יודעים לנהל תוכניות מוזיקליות".

מקשת נמסר בתגובה: "בהצלחה".