הכשרת הישוב הנפיקה מניות לראשונה אחרי 30 שנה - והתחילה להרוס את בית מעריב, שיהפוך למגדל יעקב נמרודי

לאחר שהשלימה את השינוי במבנה ההון שלה, גייסה החברה של משפחת נמרודי 162 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של מניות למוסדיים • לאחר ההנפקה מחזיקה המשפחה בכ-60% מהון המניות של הכשרת הישוב

עופר נמרודי / צילום: פרטי
עופר נמרודי / צילום: פרטי

לאחר שבאחרונה הוציאה לפועל מהלך לשינוי במבנה ההון שלה, גייסה ביום חמישי האחרון חברתהכשרת הישוב של משפחת נמרודי כ-162 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של מניות למשקיעים מוסדיים. ההנפקה של כ-13% מהון החברה בוצעה במחיר של 38 שקל למניה - הנחה של כ-5% על שער הנעילה של המניה ביום חמישי בבורסת תל אביב. 

מדובר בגיוס הון ראשון להכשרת הישוב אחרי כ-30 שנה - תקופה שבמהלכה היתה החברה מנועה מביצוע הנפקות הון, עקב הוראות חוק ניירות ערך. בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מובילים, ובהם הפניקס ומנורה, שהם בעלי עניין בחברה. את מהלך הגיוס הובילו חברות החיתום פועלים אי.בי.אי וברק קפיטל.

הכשרת הישוב עוסקת בייזום ובהשקעות בתחום הנדל"ן בישראל ובאירופה, ומנוהלת על ידי המנכ"ל ובעל השליטה, עופר נמרודי. משפחת נמרודי, שרכשה את הכשרת הישוב מידי הסוכנות היהודית ובנק לאומי ב-1989, החזיקה עד לאחרונה במניות יסוד, שהקנו לה 50% מזכויות ההצבעה בחברה.

במסגרת השינוי במבנה ההון של החברה, שיצא לפועל ביולי, קיבלה משפחת נמרודי, בתמורה לביטול מניות ההצבעה העודפות, אופציות שנועדו למנוע את דילול החזקותיה בשווי של כ-49 מיליון שקל.

החברה מתכננת עוד גיוסים בשנים הבאות

המשפחה, שהחזיקה לפני ההנפקה הנוכחית בכ-67% ממניות הכשרת הישוב, תוכל לממש את האופציות למניות הכשרת הישוב בהנחה ממוצעת של 11%-15% בתקופה של 8-15 השנים הקרובות. מימוש האופציות יתאפשר אך ורק אם שיעור ההחזקות המצטבר של בעלי השליטה יירד מתחת ל-50.01%, ורק בכמות שתביא את ההחזקות בחזרה לשיעור זה ממניות החברה, ולא מעבר לכך. לאחר השלמת ההנפקה מחזיקה משפחת נמרודי בכ-60% מהון החברה, הפניקס מחזיקה כ-6.6% מההון ומנורה בכ-6.5%. 

הנפקת המניות נועדה לאפשר להכשרת הישוב לשפר את גמישותה הפיננסית ולהוציא לפועל את יישום האסטרטגיה להרחבת פורטפוליו הנכסים המניבים בישראל, ופעילות הפארקים הלוגיסטיים של החברה בפולין ובגרמניה.

בעקבות הגיוס רשמה מניית הכשרת הישוב היום, עם פתיחת שבוע המסחר בתל אביב, קפיצה של 5.5% למחיר של 42 שקל למניה - גבוה בכ-10% ממחיר המניה בהנפקה- והשלימה עלייה של כ-70% מתחילת השנה. בהתאם לכך, שווי החברה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל. הכשרת הישוב מתכננת גיוסים נוספים בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנים הבאות לצורך הרחבת פעילותה.

בד בבד, ביום חמישי האחרון התחילה הריסתו של מבנה "בית מעריב" בצומת הרחובות מנחם בגין וקרליבך בתל אביב. ב-2009 רכשה הכשרת הישוב ממעריב (שהייתה אז חברה בת) את הבניין ב-32.5 מיליון שקל, ומאז מקדמת החברה את התוכנית להריסת הבניין הישן והקמת מגדל משרדים חדש על חורבותיו. על פי התוכנית שאושרה לחברה, המגדל החדש יהיה בן 42 קומות, אבל הכשרת הישוב הגישה ערר על ההחלטה ומקווה שיתקבל אישור לבניית 60 קומות.

עופר נמרודי, בעל השליטה ומנכ"ל הכשרת הישוב, מסר: "לאחר השלמת המהלך ההיסטורי של איחוד ההון, אנו נרגשים מההצלחה בגיוס המניות הראשון שאנו מבצעים, המתבטאת בהבעת האמון שלה זכינו מפניקס ומנורה, שותפינו הוותיקים, ומשורה של גופי השקעה נוספים". לגבי הריסת בית מעריב, ציין כי "במקומו יוקם 'מגדל יעקב נמרודי', שיהיה אחד מנכסי הדגל של החברה, במיקום אסטרטגי בלב תל אביב המתחדשת. הכשרת הישוב נמצאת כיום בתנופת ייזום והרחבת פעילותה בישראל ובפולין".