נמצא פתרון להקמת מלון בנתב"ג: מלונות בראון וקבוצת אמן יקימו מלון בצמוד לטרמינל 3

מלון "בראון נתב"ג" ייבנה על שטח של 7.5 דונם בצדו המערבי של טרמינל 3 וצפוי לכלול כ-200 חדרים • ליאון אביגד, מבעלי רשת בראון: "השאיפה היא להקים מלון שלא יהיה 'מלון שדה תעופה' רגיל, ושיהיה שווה להישאר בו"

ליאון אביגד, מבעלי רשת מלונות בראון / צילום: כפיר זיו
ליאון אביגד, מבעלי רשת מלונות בראון / צילום: כפיר זיו

אחרי שנים של חיפושים נמצאה רשת מלונות להקמת מלון בנתב"ג: מדובר ברשת מלונות בראון, בשותפות עם קבוצת אמן שבראשה עומד בן פסטרנק. השניים זכו ביחד במכרז להקמת מלון בנתב"ג שהפיצה רשות שדות התעופה.

המכרז - שבשנים האחרונות לא הניב את התוצאה הרצויה, כשאף רשת מלונאית לא רצתה להיכנס להסכם - שיפר את תנאיו, וכעת נמצא מי שיקים את המלון המיוחל בנתב"ג. נתב"ג עולה השנה מדרגה, והוא יוגדר כשדה תעופה גדול לאור תנועת הנוסעים שבו, שתסתכם ב-25 מיליון נוסעים.

המלון ייבנה במרחק הליכה בצדו המערבי של טרמינל 3 (הטרמינל המרכזי בנתב"ג) ויוכל לארח גם צוותי אוויר. לפי התוכנית, המלון ייבנה בשיטת DBOT, כלומר היזמים יתכננו את המלון, יבנו אותו ויפעילו אותו (לרבות שירותי צ'ק-אין והעברת הנוסעים מהמלון לטרמינל), כאשר לפי תנאי המכרז, אחרי 25 שנים הוא אמור לעבור לידי רש"ת. 

במסגרת ההסכם רשות שדות התעופה תיתן מענק להחזר של 40 מיליון שקל לטובת הקמת המלו. המענק יוחזר לרשות שדות תעופה בשנים שבהן יופעל המלון. 

לפי ליאון אביגד, מבעלי רשת מלונות בראון, המלון צפוי להיות נגיש במחיר. "הרעיון הוא לעשות משהו אחר, מלון שייתן לטסים סיבה אמיתית להישאר שם", אמר אביגד ל"גלובס". "האתגר שלנו הוא המרחק של נתב"ג שקרוב לתל-אביב והעובדה שאין טיסות קונקשן. השאיפה היא להקים מלון שלא יהיה 'מלון שדה תעופה' רגיל, מלון שיכלול מרפסת גג שצופה בהמראות ובנחיתות, עם חדר כושר וכדומה. המטרה היא שיהיה שווה להישאר במלון הזה, ושהאורח לא יתבאס שהוא צריך להישאר ב'מלון שדה תעופה'".

רשת בראון תצטרך להתמודד עם מתחרים שמתכננים להקים בתי מלון בסביבת נתב"ג, בהם גם נצבא שמתכננת לבנות מלון באיירפורט סיטי המרוחק דקות נסיעה מהמקום.

מלון "בראון נתב"ג" ייבנה על שטח של 7.5 דונם וצפוי לכלול כ-200 חדרים. לבראון יש כבר נגיעה מסוימת לנתב"ג, שכן היא מפעילה את הספא בטרקלין "המלך דוד" של אל על. 

הזוכים במכרז יוכלו להגיש בקשה למענק החזר השקעה ממשרד התיירות, מענק שיכול לנוע בין 20% ל-33%.

מכרזים קודמים שפרסמה רש"ת בוטלו אחרי שלא הצליחו להביא להיענות מצד יזמים - כך קרה עם מכרז שהפיצה הרשות ביולי 2015 ועם מכרז שפורסם ביולי 2017. כעת מסביר אביגד כי תנאי המכרז שופרו, וכי העסקה מבחינת מלונות בראון וקבוצת אמן התבררה כמשתלמת. הזוכים ישלמו לרשות שדות התעופה תשלום חודשי קבוע.