מור השקעות מקפיץ את מניית ברנד: יהפוך לבעל עניין במסגרת הקצאה של 20% מהמניות

במסגרת ההקצאה הפרטית תגייס ברנד כ-8 מיליון שקל באמצעות הנפקת כ-2 מיליון מניות, וכ-4 מיליון שקל באמצעות גיוס כ-1 מיליון אופציות לא סחירות • בעקבות הדיווח המניה קפצה ב-9%, אך היום תיקנה בכ-4%-3%

בית ההשקעות מור  בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברת ברנד תעשיות , במסגרת ביצוע הקצאה פרטית של מניות ואופציות, הצפויים להוות יחד כ-20% מהונה של ברנד. אחרי שאתמול (א') דיווחה ברנד כי "קיבלה הצעות" לעסקה של הקצאת מניות ואופציות לא סחירות לרכישת מניות, היום היא עדכנה על קבלת אישור דירקטוריון החברה למהלך, וכי בין המשתתפים בהקצאה יהיה בית ההשקעות מור, "אשר יהפוך להיות בעל עניין בחברה".

במסגרת ההקצאה הפרטית תגייס ברנד כ-8 מיליון שקל באמצעות הנפקת כ-2 מיליון מניות, לפי מחיר מניה של 4.1 שקל, נוסף להנפקת כ-1 מיליון אופציות לא סחירות לרכישת מניות (ל-4 שנים), במחיר מימוש של כ-4.2 שקל למניה - ובתמורה של כ-4 מיליון שקל נוספים. בברנד ציינו כי ההקצאה כפופה לפרסום דוח בהתאם לתקנות ני"ע ולקבלת אישור הבורסה.

כך או אחרת, עוד לפני פרסום העדכון בנושא, מניית ברנד קפצה ביום חמישי האחרון בכ-10% ואתמול, בעקבות העדכון שפרסמה הוסיפה המניה כ-9% נוספים לערכה, והגיעה להיסחר במחיר הנע סביב 5 שקלים. כל זאת במחזורי מסחר של כמה מאות אלפי שקלים ביום.

המניה: עדיין ב-60% מתחת לשיא

בעקבות העליות האחרונות, מחיר מימוש האופציות שיקבלו המשתתפים בהקצאה, כבר נמצא "בתוך הכסף" ומשקף לו רווח בשיעור דו-ספרתי במקרה של מימוש מיידי. היום תיקנה המניה חלק מהעליות, ובשעות הצהריים השילה מערכה כ-3%-4%, כך שהיא משקפת לברנד שווי של כ-75 מיליון שקל. העליות מהיומיים האחרונים קיזזו חלק ניכר מהשחיקה שרשמה המניה בשנה האחרונה, אך היא עדיין נסחרת ביותר מ-60% מתחת לרמת השיא שקבעה ב-2017.

בית ההשקעות מור, בניהולם המשותף של אלי לוי ואביו יוסי, מתמחה בניהול קרנות נאמנות ונסחר בשווי של כ-400 מיליון שקל. בית ההשקעות ניהל בסוף הרבעון השלישי השנה נכסים בהיקף כולל של 24.1 מיליארד שקל, המהווים זינוק של כ-22% ביחס להיקף הנכסים שמנוהל בסוף 2018. לאחרונה הותיר מור על כנה את תחזית הרווח וההכנסות שלו ל-2019 - לרווח שנתי של 23-33 מיליון שקל על הכנסות של 176-186 מיליון שקל.

לא פעם עלה שמו של מור במהלך השנה החולפת בקשר להשקעות בהקצאות וברכישות של מניות חברות בורסאיות. ההשקעה הבולטת של מור בחברות בבורסה בחודשים האחרונים, בהיקף של כ-110 מיליון שקל, הייתה בהנפקת הון בביצעה קרן ההשקעות בתשתיות ג'נריישן קפיטל, שהיקפה הכולל הגיע ליותר מחצי מיליארד שקל. נוסף לכך, בחודשים האחרונים השקיע מור קרוב ל-80 מיליון שקל במניות חברות הנדל"ן אדגר (כ-50 מיליון שקל), חג'ג' (כ-17 מיליון שקל) ואינטרגאמא (כ-9 מיליון שקל) - חברה שהחלה השנה להתמקד בפעילות נדל"ן.

הפרידה מכארמור עושה טוב למאזני ברנד

חברת ברנד, הנמצאת בשליטת קרן ההשקעות KCPS של השותפים גלעד הלוי, אורי עינן וגלעד שביט (67%), עלתה לכותרות מוקדם יותר השנה, אחרי שביהמ"ש מינה כונסי נכסים לחברה הבת שלה כארמור, המייצרת רכבים מיוחדים, משום שלא הצליחה להתמודד עם חובותיה, בהיקף כולל של קרוב ל-80 מיליון שקל. בעוד כארמור נמצאת לקראת סוף דרכה, פרידתה של ברנד ממנה עשתה טוב למאזניה.

אחרי שכארמור גררה את ברנד להפסדים שהצטברו לכמה עשרות מיליוני שקלים, צמצמה ברנד את הפסדיה בחודשים ינואר-ספטמבר לכמה מאות אלפי שקלים, אחרי הפסד של יותר מ-8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2018 - שנה אותה סיכמה בכללותה בהפסד של 14 מיליון שקל.

מלבד כארמור, לברנד, המעסיקה כ-300 עובדים, שני מגזרי פעילות נוספים - המתכת וההקמות, אשר בניגוד לכארמור מציגים רווחיות תפעולית. בשבועות האחרונים עדכנה ברנד על קבלת הצעות ראשוניות לרכישת הקרקע עליה פועלת חברת פלגז, באזור התעשייה ניצני עוז שבאזור השרון, וזאת אחרי שבחודש יולי דיווחה כי חתמה על הסכם עקרונות לא מחייב למכירת מניותיה של פלגז. אותו הסכם נקב בסכום של 20 מיליון שקל תמורת החברה הבת, פחות משלוש שנים לאחר שברנד סיכמה על רכישת חלקו של השותף שהיה לה בפלגז (40%) לפי שווי יותר מכפול.