תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הצפון הישן מתעורר למציאות חדשה

הצפון הישן היה מאז ומעולם אחד ממוקדי הנדל"ן החמים ביותר בתל אביב • תכניות הפיתוח של הרכבת הקלה, יחד עם מימושן של תכניות הפיתוח העירוניות הופכות אותו לאטרקציה נדל"נית של ממש

הכתבה בשיתוף אנשי העיר

האזור המקיף את כיכר המדינה ומשתרע עד לדרך נמיר במזרח, היה מאז ומעולם אחד מהמתחמים האהובים בתל אביב, בזכות שילוב של כמה יתרונות:

המיקום שלו מאפשר הגעה מהירה ונוחה לכל האטרקציות בעיר - מהנמל וחוף מציצים במערב, רוטשילד והבימה בדרום, פארק הירקון בצפון וכמובן, כיכר המדינה ומתחם באזל. לצד כל אלה, זהו המתחם היחיד שנהנה מיציאה מידית לאיילון, מבלי לחצות את העיר.

מערכת החינוך והשירותים העירוניים המצטיינים באזור מעניקים את הסביבה האידאלית למשפחות כמו גם לזוגות בוגרים המעוניינים בחיים אורבניים מלאים ומספקים ואופי הבנייה הנמוכה, יחד עם גינות קהילתיות וצמחייה עשירה, יוצרות אווירה ירוקה ופסטורלית.

כל אלה מביאים לביקוש גבוה ויציב במתחם, המתורגם גם לרמת המחירים: נכון ליולי 2019, המחיר הממוצע לדירה במתחם עומד על כ-3.4 מיליון שקלים, לעומת מחיר ממוצע של 2.9 בכלל העיר, כלומר - פער של כ-17% לטובת הצפון הישן.

הרכבת הקלה מביאה את השכנים החדשים לצפון הישן

הצפון הישן קיבל בשנת 2018 חזון תכנוני חדש, במסגרת תכנית הרבעים של עיריית תל אביב, שכללה אותו ברובע 4. במסגרת התכנית, הוגדרו תכניות הפיתוח וההתחדשות העירונית במתחם ואת האופי האורבני שלו. נקבע גם כי האופי הייחודי של המתחם ישמר באמצעות הגבלת הגובה של הבניינים ושימור הריאות הירוקות.

תכנית זו באה במקביל לפיתוחו של הקו האדום של הרכבת הקלה, שיעבור בגבול המזרחי של המתחם ויחבר את התושבים באזור לחזון תחבורתי חדש, המאפשר הגעה מהירה ונוחה לפתח תקווה במזרח וליפו בדרום.

סביר להניח כי הקרבה לקו האדום תביא לעלייה בביקוש ובמחירי הדירות. מחקרים בינלאומיים הבודקים את השפעתה של תחבורת המונים מציינים כי נכסים הממוקמים במרחק של עד חצי קילומטר מתחנת הרכבת הקלה נהנים מהשבחת ערך משמעותית הנעה בין 10-20%.

כדי להבין את פוטנציאל ההשבחה, כדאי להציץ בהשפעה של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים על שכונת בית הכרם היוקרתית בעיר, שם עלו המחירים בשנים 2010-2015 ב-45%, לעומת ממוצע ארצי של 20% באותן השנים.

העתיד כבר כאן!

פרויקט קליי 18 של חברת אנשי העיר, מהווה דוגמה טובה לעתיד החדש של הצפון הישן: זהו הפרויקט הראשון שעיריית תל אביב אישרה ברובע 4, והוא ממוקם באחד מהרחובות הפנימיים, הנמצאים בין ציר נמיר במזרח ובין כיכר המדינה במערב והדרך אליו רצופה בגינות שכונתיות ועצים מוריקים. בפרויקט 24 דירות ב-9 קומות, בתמהיל של 2-5 חדרים, עם מרפסות רחבות ידיים ומחסן וחניה מקורה לכל דירה.

לפרטים נוספים על פרויקט קליי 18>>

האדריכל גל מרום, שתכנן את הפרויקט מעיד כי לפני תחילת העבודה עליו, הוא וצוותו עסקו בהתבוננות ברחוב ובאופיו, שהובילה לגיבוש החזון האדריכלי. "כאשר אנו מתכננים פרויקט בלב תל אביב, אנחנו חשים אחריות גדולה למורשת האדריכלית ולהיסטוריה של הרחוב, לה אנו מעניקים פרשנות בהווה, תוך מחשבה על הרלוונטיות של הבניין לעתיד הרחוק. לכן, הפרויקט מתוכנן באופן ששומר על המרקם העירוני באזור - בנייה רוויה בגובה נמוך, קווים נקיים וחיבור בינו ובין הרחוב.

"הטיח התל אביבי היווה את ההשראה לעיצוב חזיתות הבניין וגם לו נתנו פרשנות עכשווית באמצעות שימוש בלוחות פייבר צמנט (חומר חיפוי מתקדם המהווה סגסוגת של מלט וזכוכית) לבן, המעניק בידוד טרמי ואקוסטי גבוה מחד, ושומר על הצבע הלבן והמרקם החלק לאורך זמן מאידך.

"שילבנו פתחים ארוכים במיוחד מגובה הרצפה ועד התקרה על מנת לאפשר לכמה שיותר אור להיכנס לדירה ולשמור על פונקציונליות מקסימלית בעיצוב הפנים שלה; המרפסות פונות לרחוב, תוך שמירה על מרחב מקסימלי המעניק תחושה של מרחב ונוף. כל אלה יצרו למעשה דירות שהן מעין וילה עירונית בבניין, המהווה חלק בלתי נפרד מהרחוב והעיר".

מתחברים לאופי, מבינים את הפוטנציאל

אז מי יהיו הדיירים החדשים בצפון הישן? רון חן - מנכ"ל החברה הבונה את הפרויקט מספר: "מגיעים אלינו רוכשים שמכירים ואוהבים את הצפון הישן. חלקם זוגות בוגרים שחיו כאן לפני שהקימו משפחות ועברו מחוץ לתל אביב לבתים פרטיים ועכשיו הם רוצים לחזור ולגור במקום שמציע להם לחזור ולהתאהב בתל אביב ובקצב שלה. חלקם משפחות תל אביביות שמתגוררות באזור ורוצות להמשיך וליהנות מכל מה שיש לאזור להציע, ובמקביל ליהנות מדירה יוקרתית בבניין מודרני, ששומר על האופי הייחודי של השכונה. לכל אלה מצטרפים המשקיעים שפועלים בתל אביב ומכירים את הביקושים באזור מקרוב.

כולם מתחברים לאופי הייחודי של הפרויקט ששואב את ההשראה שלו מהמקום בו הוא נמצא. מהיתרונות העצומים במיקום שלו, ומכירים בפוטנציאל הגלום בפיתוח העתידי שלו.

אוהד דנוס - מומחה נדל"ן ונשיא לשכת שמאי המקרקעין היוצא, אומר בהקשר זה כי: "הפרויקטים בצפון הישן מגלמים הבטחה לסביבת חיים יוקרתית ומבוקשת, בעיקר בשל ההגבלות שנקבעו על בנייה רוויה באזור, שהיה ונותר אזור מבוקש עם קהל רוכשים נלהב. לכן, כאשר מופיע פרויקט חדש בלב בנייה ותיקה, ששומר על האופי והמרקם השכונתי, סביר להניח כי המחירים יגיעו לרמות מהגבוהות בעיר".

לפרטים נוספים על פרויקט קליי 18>>