לקראת בליץ ראיונות עם גאולה אבן-סער: בתאגיד יקבלו חוות-דעת משפטית

מועצת תאגיד השידור תקבל חוות-דעת משפטית לגבי השתתפותה של גאולה אבן-סער בראיונות ובאירועים עם אוריינטציה פוליטית, כחלק מקמפיין של בעלה גדעון סער בהתמודדותו על תפקיד יו"ר הליכוד - כך נודע ל"גלובס" • בתאגיד מכחישים

מועצת תאגיד השידור תקבל חוות-דעת משפטית לגבי השתתפותה של העיתונאית גאולה אבן-סער בראיונות ובאירועים עם אוריינטציה פוליטית כחלק מהקמפיין של בעלה גדעון סער בהתמודדותו על תפקיד יו"ר הליכוד - כך נודע ל"גלובס".

השבוע כבר התראיינה אבן-סער בתוכניתו של עודד בן-עמי ואצל יעקב ברדוגו בגלי צה"ל, אך מסתמן כי זהו רק תחילתו של הבליץ: ראיון משותף לה ולסער צפוי ב"אולפן שישי" של חדשות 12, וכן צפוי ראיון עימה ב"ידיעות אחרונות". 

אבן-סער היא עיתונאית ותיקה ומוערכת. היא הצטרפה לשידור הציבורי עוד כשהיה רשות השידור, ועברה עימו את הגלגול לתאגיד השידור הציבורי. כמו חלק ניכר מעובדי התאגיד, אבן-סער היא עובדת מדינה - בתאגיד היא גם נחשבת טאלנט בכיר עם חוזה העסקה בדרגות הגבוהות ביותר לפי התקנון.  

הקריירה של אבן בתחום החדשות והאקטואליה החלה כאמור הרבה לפני נישואיה לגדעון סער, אולם הנישואים לפוליטיקאי הבכיר יצרו סיטואציה מורכבת: כל עוד אבן-סער הגישה את מהדורת החדשות של כאן 11, היה מקרה ברור של ניגוד אינטרסים, וכשסער חזר לשורות הליכוד מפסק-הזמן שלקח, אבן-סער הודיעה על פרישה מהגשת מהדורת החדשות. לאחר תקופה מסוימת שבה הסתפקה בהגשת תוכנית רדיו שבועית, היא חזרה בחודשים האחרונים למסך בתוכנית משותפת עם ירון לונדון.

נזכיר כי לאחרונה הודיע סער על התמודדות להובלת הליכוד מול בנימין נתניהו. מיד לאחר מכן הודיעה אבן-סער על יציאה לחופשה, וזמן קצר לאחר מכן היא הופיעה בראיון אצל בן-עמי.

עד עתה גיבתה הנהלת התאגיד את אבן-סער. בתגובה מאתמול (ג') על הראיון, מסרה דוברות התאגיד: "גאולה אבן-סער יצאה לבקשתה לחופשה ללא תשלום, והיא אינה מופיעה על מסך התאגיד, זאת לאחר שבשנה האחרונה ביקשה ביוזמתה להפסיק להגיש את מהדורת החדשות מחשש לניגוד עניינים, ועברה להגשת תוכנית התרבות 'גאולה ולונדון'. גאולה, מהמגישות המנוסות והמקצועיות בישראל, פעלה בשקיפות מלאה וללא דופי, ואין מקום לפגיעה בעבודתה בשל עיסוקי בעלה. תאגיד השידור ימשיך לבחון כל מקרה לגופו". 

מתאגיד השידור נמסר עוד: "מועצת התאגיד עוסקת בעניינים עקרוניים ובמדיניות כללית ולא במקרים נקודתיים של עובדי התאגיד, שעניינם צריך להתברר על-ידי ההנהלה. מועצת התאגיד מתערבת ככל שעניין פרטי מצריך החלטת מדיניות. מעמדם של עובדי התאגיד שונה מזה של עובדי מדינה, וגאולה אבן-סער נמצאת בחופשה ללא תשלום, לבקשתה, ולא מופיעה על מסך התאגיד". 

בתאגיד מכחישים את עניין חוות-הדעת המשפטית. 

מי יהיו אנשי העשור של ישראל? הצביעו והשפיעו על בחירת הגולשים