ניר שטרן בדרך מסלקום לפז; מניית סלקום צנחה בכ-6%

שטרן צפוי להיכנס לתפקיד ניהול חברת האנרגיה במקומו של יונה פוגל, שפרש על רקע חילוקי דעות עם היו"ר אברהם ביגר • עוזב את סלקום עם חוב פיננסי של 2.2 מיליארד שקל לצד המשך התחרות בשוק הסלולר

ניר שטרן / צילום: תמר מצפי
ניר שטרן / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל סלקום ניר שטרן בדרך לניהול חברת האנרגיה פז. שטרן הוא המועמד המוביל נכון לשעה זו לניהול חברת האנרגיה במקומו של יונה פוגל, שפרש על רקע חילוקי דעות עם היו"ר אברהם ביגר

מניית סלקום  צנחה בכ-6% במסחר בתל-אביב על רקע הדיווח, שאליו החברות לא הוציאו התייחסות רשמית.

שטרן מכהן כמנכ"ל סלקום מינואר 2012. משנת 2010 עד 2011 הוא כיהן כמנכ"ל נטוויז'ן, וקודם לכן (2008-2010) הוא כיהן כמשנה למנכ"ל פלאפון.

לא קשה להבין את המעבר של שטרן מחברת סלולר שמציגה שחיקה עקבית, ובאופן חד בשנה האחרונה, והיא נושאת על גבה חוב משמעותי של 2.2 מיליארד שקל. לאחרונה סלקום יצאה בתוכנית הבראה נרחבת, הכוללת הפחתה של 150 מיליון שקל בהוצאותיה השנתיות, לרבות באמצעות הפחתות משמעותיות של הוצאות ותשלומים לספקים וצמצום בכוח-האדם; הפחתה בהיקף ההשקעות לרמה של 450-500 מיליון שקל בשנה; רכישה חוזרת של אג"ח ב-150 מיליון שקל; וצעדים נוספים.

על רקע פרסום התוכנית, נפוצו בשוק שמועות על מתחים בין בעל השליטה אדוארדו אשלטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש (שמחזיקה ב-44% ממניות סלקום), לבין יו"ר סלקום עמי אראל, ואלה הובילו להערכות כי גם אראל עשוי שלא להמשיך עוד זמן רב בתפקידו.