דלק גייסה שותפה: BP משקיעה 50 מיליון דולר הניתנים להמרה במניות איתקה במקרה בו תונפק לציבור

ההשקעה ב-DKL, חברה בת שמחזיקה במלוא הבעלות על איתקה, נושאת קופון ותשואה מובטחת ותומר אוטומטית למניות רגילות של איתקה, אם תצא לפועל ההנפקה המתוכננת ל-2020

אסדת קידוח של איתקה / צילום: אתר החברה
אסדת קידוח של איתקה / צילום: אתר החברה

קבוצת דלק  דיווחה היום כי חברה בת בבעלות מלאה, DKL, חתמה על הסכם הקצאה עם מוסד פיננסי מטעמה של ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום (BP Oil International Limited). על פי ההסכם, יושקע סכום של 50 מיליון דולר ב-DKL, אשר יומר אוטומטית למניות במקרה של הנפקה ראשונה לציבור (IPO) של חברת איתקה או חברה קשורה שלה לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. בחודשים האחרונים ניסתה דלק, ללא הצלחה, לגייס מאות מיליוני דולרים עבור איתקה, באמצעות השקעה ב-20% ממניות חברת האנרגיה שבבעלותה, הפועלת בים הצפוני.

ההשקעה של BP נושאת קופון ותשואה מובטחת וכוללת מנגנון התאמה ביחס לשווי ההנפקה הראשונה לציבור, שמתוכננת ל-2020. בנוסף, ההשקעה של BP תוכל לעמוד לפדיון במקרים מסוימים, לרבות במקרה של מכירה של איתקה או במקרה של הפרה תנאים עליהם סוכם בהסכם ההשקעה. במצב כזה, אומרים בדלק, "ניתן יהיה להמיר את סכום ההשקעה למניות סחירות מתוך קבוצת דלק".

בחודש שעבר השלימה דלק, באמצעות איתקה, את עסקת הענק לרכישת נכסי הנפט המפיקים של שברון (CNSL) בים הצפוני בכ-1.8 מיליארד דולר. במסגרת העסקה רכשה איתקה עשרה נכסי גז ונפט מפיקים במרכז הים הצפוני (אזור הפעילות של איתקה), תשתית הולכה ואחסון הכוללת צנרת ואסדות קידוח וצוות עובדים שעבד בשברון. במקביל להשלמת העסקה חתמה איתקה על הסכם שיווק והפצה ביחס לנכסי שברון הנרכשים עם BP לתקופה של חמש שנים.

עסקת שברון הגדילה את יכולת ההפקה היומית של איתקה, מהיקף של כ-20 אלף חביות ליום, להיקף הפקה ממוצע של מעל ל-70 אלף חביות ליום, וכן הגדילה בכ-150% את כמות הרזרבות המוכחות הכוללת של החברה לכ- 225 מיליון חביות נפט (שווה ערך). על פי הנתונים של דלק, המאגרים שנרכשו במסגרת העסקה צפויים לייצר לאיתקה רווח תפעולי תזרימי (EBIDTA) בהיקף מוערך של כ-800 מיליון דולר ב-2020.

לפי הדיווחים של דלק לאיתקה קיים נכס מס בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר, שאותו היא מתכננת לנצל כנגד תזרים המזומנים מהמאגרים שנרכשו, כך שהיא צפויה ליהנות מתזרים של מאות מיליוני דולרים בשנה. התזרים צפוי לאפשר לה פירעון מואץ של מסגרות המימון שנלקחו לטובת ביצוע העסקה במהלך השנים הקרובות.

כאמור, קבוצת דלק ניסתה בחודשים האחרונים, ללא הצלחה, לצרף שותפים לעסקה, ולבסוף ביצעה אותה בכוחות עצמה, לאחר שהשלימה בתחילת נובמבר את מכירת החזקותיה בקבוצת הפניקס בכ-1.7 מיליארד שקל. מניית קבוצת דלק רשמה מאז ההודעה על עסקת הענק עם שברון בסוף חודש מאי ירידה של 23% ושוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-5.8 מיליארד שקל.