גולדמן זאקס במו"מ עם הממשל האמריקאי להסדר של 2 מיליארד דולר

זאת כחלק מפרשת שחיתות במלזיה במסגרתה נבזזו כספי לקוחות בהיקף של מיליארדים • לפי האשמות, בנק ההשקעות התעלם מאיתות האזהרה נוכח גניבת כספי הלקוחה, קרן ממשלתית מלזית

גולדמן זאקס / שאטרסטוק
גולדמן זאקס / שאטרסטוק

גולדמן זאקס מנהל במו"מ עם הממשל האמריקני על תשלום קנס של כ-2 מיליארד דולר, הודאה באשמה והסכמה להמשך הפיקוח על הליכי הציות שלה לחוק, כדי לסגור חקירה פלילית בקשר לתפקיד שהיא מילאה בשערוריית שחיתות במלזיה.

בנק ההשקעות ומשרד המשפטים הסכימו במידה רבה על קנס של מעט מתחת ל-2 מיליארד דולר כדי ליישב את ההאשמות לפיהם הבנק התעלם מאיתות האזהרה כאשר מיליארדי דולרים נבזזו מלקוחה שלו, קרן ממשלתית מלזית שידועה כ-1MDB, כך לפי גורמים מקורבים לעניין.

הבנק והממשל דנים בעסקה שבה שלוחה של גולדמן זאקס באסיה - ולא החברה האם - יודו בהפרת החוקים נגד שוחד בארה"ב, כך לפי כמה מקורות. גולדמן תצטרך גם לממן גוף חקירה עצמאי שייפקח על הליכי הציות לחוקים בחברה.

העסקה, שתושג אולי בתחילת 2020, לא תבטל את חקירת הרשויות במלזיה, שדורשים מגולדמן מיליוני דולר נוספים. לא ברור גם אם גופי פיקוח אחרים בארה"ב יצטרפו להסדר.

גולדמן גייס 6.5 מיליארד דולר עבור הקרן המלזית, קרן פיתוח ממשלתית, שרובם נגנבו לפי הרשויות בארה"ב על ידי יועץ לממשלת מלזיה, ג'הו לואו, ושני בנקאים של גולדמן. התובעים בארה"ב טוענים שהבנק התעלם מאיתותי אזהרה בהתנהגות לואו, כדי ליהנות מעמלות הביצוע, שהגיעו לבסוף לכ-600 מיליון דולר.