הסכם ראשון בציונות הדתית: הבית היהודי ועוצמה יהודית איחדו כוחות

טרם נקבעו התנאים המלאים לשילוב, לרבות מיקומים ברשימה • רפי פרץ ואיתמר בן גביר קוראים ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' להצטרף לאיחוד

הסכם ראשוני לרשימה משותפת בציונות הדתית: יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר סיכמו עקרונית על ריצה משותפת בבחירות באפריל. השניים נפגשו הבוקר, והחליטו כי כדי להימנע מסכנת הגלישה מתחת לאחוז החסימה, שתי המפלגות ישולבו. בין השאר, סוכם כי השילוב יעשה בתוכנית שבה הוקמה הרשימה המשותפת של איחוד הימין לקראת הבחירות באפריל, אך טרם נקבעו התנאים המלאים של השילוב הזה לרבות מיקומים ברשימה. המעניין הוא שבצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי המפלגה הנוספת של הציונות הדתית לא היה בתמונה, והשניים, פרץ ובן גביר קראו לו להצטרף רק לאחר שסיכמו ביניהם.

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ מסר: "יש לנו מחוייבות למחנה הימין, אסור שקולות ימין ילכו לפח. הבחירות האלו גורליות לממשלת הימין ולציונות הדתית. הצורך באחדות היא צו השעה. אנו מאחדים את השורות ויוצאים יחד קדימה. קורא לשר בצלאל סמוטריץ׳ להצטרף וללכת יחד עוד היום כדי שהפעם תוצאות הבחירות יהיו ברורות".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, מסר: "אנו שמחים על החיבור שנוצר הבוקר ומביא בשורה למחנה הלאומי. החיבור בין עוצמה לבית היהודי יציל את את הימין ויביא ל-61 מנדטים להקמת ממשלת ימין".

עוצמה יהודית, שרצה בנפרד בבחירות בספטמבר, גרפה יותר מ-80 אלף קולות, השווים בערכם ליותר משני מנדטים, הישג שהקנה לה את כרטיס הכניסה לרשימת איחוד מפלגות הימין.

לפי הסקרים האחרונים לחיבור כזה סיכוי טוב לעבור את אחוז החסימה, כמו גם 5-7 מנדטים לימין החדש, מספרים העשויים לסייע לנתניהו להקים מחדש ממשלת ימין-חרדים, גם ללא ליברמן. אתמול הודיעה איילת שקד כי היא מצטרפת חזרה לימין החדש עם נפתלי בנט, ומוותרת על האפשרות להוביל רשימה עם הבית היהודי ואיחוד הימין.

מכחול לבן נמסר בתגובה לחיבור בין הבית היהודי לעוצמה יהודית: "מורשת כהנא חיה ובדרכה לכנסת ישראל רק בשל מצבו המשפטי של נתניהו. הבחירות הקרובות הן שעת הכרעה- ממשלת חסינות משיחית וגזענית או ממשלת פיוס לאומית ממלכתית".