קנאביס בציפורית במקום קניון במרכז ת"א: מנור וכפיר גינדי במזכר כוונות לרכישת השליטה בחברת קאנומד

מעוניינים למזג לתוכה פעילות קנאביס הנמצאת בבעלותם, שהוערכה ב-60 מיליון שקל • בוטלה השקעת יבואן המטבחים רן פרסברג בקאנומד, "לאחר שהסתבר כי אין ביכולתו להשלים את הגיוס הדרוש לשם חזרה למסחר ברשימה הראשית של הבורסה"

מנור וכפיר גינדי / צילום: דן שטרן
מנור וכפיר גינדי / צילום: דן שטרן

בשבוע שבו נחתמה העסקה למכירת חלקה של חברת גינדי השקעות בקניון האופנה TLV בת"א (לידי חברת רבוע נדל"ן  של מוטי בן משה), מנהלים מנור וכפיר גינדי, שניים מבעלי חברת הנדל"ן המשפחתית, מו"מ לרכישת השליטה (50%) בחברת הקנאביס הציבורית קאנומד . זאת, על מנת למזג לתוכה את החברה הפרטית EU Biopharm (ביופארם) שבבעלותם. שווייה של ביופארם הוערך לטובת המיזוג לתוך קאנומד ב-60 מיליון שקל. בעלי המניות של ביופארם יקבלו מניות נוספות בקאנומד עם תחילת פעילות מסחרית במתקן שמקימה ביופארם, ואם יגיעו ההכנסות ממנו ל-35 מיליון שקל ו/או הרווח התפעולי לפחות ל-20 מיליון שקל. 

לקראת המיזוג צפויה קאנומד לבצע גיוס של 18 מיליון שקל, כדי לצאת מרשימת השימור של הבורסה. בכוונת ביופארם להשתתף בגיוס ההון של קאנומד, בהיקף של 3 מיליון שקל לפחות. בעקבות הדיווח זינקה אתמול  מניית קאנומד ב-22% והיום המשיכה לעלות. החברה נסחרת לפי שווי של 25 מיליון שקל.

העסקה עם הגינדים מבטלת עסקת השקעה מתוכננת בקאנומד שאמור היה להוביל יבואן מטבחי היוקרה רן פרסברג, שהייתה אמורה לעמוד גם היא על לפחות 18 מיליון שקל. בשנה האחרונה חתמה קאנומד על שתי עסקאות השקעה נוספות שבוטלו - עם רן בלינקיס ממייסדי רשת המרכולים AM:PM ועם צחי נחמיאס, בעלי חברת הנדל"ן המניב מגה אור.

בהודעתה לבורסה אתמול מסרה קאנומד כי ביטלה את העסקה עם פרסברג "לאחר שהסתבר כי אין ביכולתו להשלים את הגיוס הדרוש, לשם יציאת החברה מרשימת השימור וחזרה למסחר ברשימה הראשית של הבורסה". עם זאת, ציינה קאנומד כי משקיעים נוספים עמם התקשרה כחלק מהגיוס שתכנן להוביל פרסברג עדיין מעוניינים להשקיע בחברה, וייתכן שישתתפו בגיוס הציבורי. פרסברג הוא בעלים ומנכ"ל של קבוצת בולטהאופ ישראל, המייבאת מטבחי יוקרה ומותגי מוצרי חשמל שונים.

התוכנית: שמונה טונות בשנה - נמוך ביחס לענף המקומי 

ביופארם, המיועדת להתמזג עם קאנומד, מקימה מתקן גידול קנאביס מקורה ומפעל קנאביס בפארק התעשייה ציפורית שבגליל, בשכנות למפעל הקנאביס שבונה חברת תיקון עולם ויעבור בקרוב לידי קנביט שרכשה את פעילותה של זו בישראל. לדברי ביופארם, המפעל ומתקן הגידול המתוכננים יהיו בהיקף של 3 דונם, ויוכלו לייצר כשמונה טונות בשנה - לא כמות גדולה ביחס לשאיפות של החברות האחרות בארץ. החברה מעריכה כי הפעילות המסחרית במתקן תחל לקראת סוף 2020. בינתיים חתמה החברה על הסכם מחייב להפצת התוצרת בהיקף של שלושה טונות מול חברת הפצת תרופות גרמנית בשם ACA Muller. מלבד זאת, לביופארם החזקה בחברה גרמנית בעלת רישיון להפצה בתחום הקנאביס. בעלי מניות המיעוט בביופארם הם עורכי הדין חגית ויינשטוק ודודו זהבי, בעלי משרד עורכי הדין ויינשטוק זהבי, אשר מתמחה בשנים האחרונות בעסקאות בתחום הקנאביס, בעיקר בחו"ל.

קאנומד היא חברת גידול קנאביס שנמצאת בשליטת (30%) רויטל אקב. החברה היא בעלת מתקן גידול בעמק הירדן, שנמצא בימים אלה בשלב הוולידציה ("שלב 180 השתילים") לקראת כניסה לפעילות מסחרית. כן לקאנומד הסכם עם חברת טבע אדיר, במסגרתו היא תגדל עבורה קנאביס על פני שטח של 7.2 דונם בהנחיה מקצועית של טבע אדיר, ותמכור לה את התוצרת. לאחרונה גם טבע אדיר נקלעה לבעיה כאשר משרד הבריאות לא אישר את אחד מבעלי המניות של חברת התפעול שלה. החברה נמצאת בתהליך למציאת פתרון לבעיה.

מנור וכפיר גינדי הם בניו של היזם משה גינדי ושותפים לבעלות בחברת גינדי השקעות הפרטית. השבוע דווח  כאמור כי משפחת גינדי מכרה את חלקה (50%) בקניון האופנה TLV שבמרכז ת"א, ופרויקט המגורים הנבנה בסמוך לו, לידי שותפתה, חברת רבוע כחול נדל"ן, תמורת 225 מיליון שקל במזומן. את ההחזקות בפרויקט המאכזב חילקו ביניהן חברה פרטית של האחים משה ויגאל גינדי (25%), וגינדי השקעות, חברה בבעלות ילדיו וחתניו של משה (25%). התמורה בעסקה מהווה את רוב הזרמות הבעלים של קבוצת גינדי לפרויקט לאורך השנים, אך סכום זה עדיין יוציא אותה בהפסד ניכר על השקעתה. מאידך, יש לה כעת נזילות המאפשרת ייזום פרוייקטים חדשים.

יש לציין כי ארבעת מגדלי המגורים Gindi TLV הסמוכים לפרויקט נשארו בבעלות הגינדים.