הבחירות בליכוד: תקרית בקלפי בחדרה הוביל לסגירתה; עד כה 39.37% הצביעו

לפי הודעת הליכוד, התוצאות בהצבעה צפויות להגיע רק לקראת יום שישי בבוקר • במהלך השבועות האחרונים התגלו בעיות קשות בספר הבוחרים של הליכוד

19:20

שיעור ההצבעה עומד בשעה זו על 34.76%.

18:10

מצידם של תומכי נתניהו, נרשמו תלונות על בלבול בקלפיות. משה אסולין מהישוב עץ אפרים בשומרון סיפר ל"גלובס" כי קבוצה של מתפקדי ליכוד תומכי נתניהו הגיעה מכמה ישובים באיזור לאריאל, אך שם התברר כי הם רשומים בקלפיות אחרות כמו אלקנה, או לא רשומים בכלל. לדברי אסולין רובם ויתרו על ההצבעה.

16:20

אחוז ההצבעה בפריימריז לראשות הליכוד עומד בשעה זו על 22.63%.

13:35

למטהו של גדעון סער הגיעו משעות הבוקר תלונות רבות על הטיה בקלפיות ותקלות שנראות שמוכוונות. כך היעלמות של פתקי הצבעה של סער, השחתה שלהם והכוונה של מצביעים בתוך הקלפי לשים פתקי נתניהו.

העיתונאית נחמה דואק פרסמה כי שני קשישים בכסאות גלגלים שהקלפי הובאה אליהם, קיבלו מהסובבים אותם פתקים של נתניהו לשים בקלפי. במטה סער אומרים כי המקרים הללו מעידים על רצף של אי סדרים ושינוי חוקי המשחק במהלך יום הבחירות.

במטה נתניהו מגיבים כי בקלפיות עצמן נשמר הסדר והליך הבחירות תקין וכל תלונה נבדקת. "סער מחפש תירוצים להפסד" אומר אחד מאנשי נתניהו.

13:00

"גלובס" שוחח עם אחד המצביעים בבחירות המקדימות לליכוד והוא מתאר את המצב כ"סוף הדמוקרטיה": "אז הלכתי להצביע בפתח תקווה. הרגשתי כמו אלי כהן בדמשק. אווירה סופר עויינת לכל מי שלא מצהיר כבר ברחוב שהוא יצביע ביבי (ברור שהצהרתי). בריונים בכניסה שחוסמים אותה חלקית מוודאים ש'אתה איתנו כן?' לפני שאתה נכנס למבנה".

"אוהל קטן מטעם סער עם שתי פנסיונריות חביבות ומבוהלות נשארות באוהל כי גשום וגם אני מניח מפחד. והשיא בקלפי עצמו - מעבר לתמונת המנהיג העליון שמסתכלת עליך מכל פינה וקריאות ביבי תדירות - שתי ערימות פתקים, שתיהן של ביבי. עוד ערימה לבנה. עט. אני מניח שאני אמור לכתוב את השם סער על הדף? אבל אולי יפסלו את הקול שלי. אני מניח שבגלל זה היא שם".

"עכשיו, אני גבר יחסית צעיר ודיי אסרטיבי, אבל עברה לי בראש המחשבה שאם אני יוצא מהקלפי לבקש פתקים של סער זה יגמר באלימות, אז במקום הפכתי את הערימות ומצאתי מספר פתקים של סער תחובים באמצע של אחת מהן . הצבעתי. ההצבעה לסטאלין היתה פחות מוטה".

12:40

תקרית בקלפי בחדרה: ועדת הבחירות מנעה ממשקיף של סער להיכנס לקלפי. הוזמנה משטרה, וכשנכנס גילה כי פתקי הצבעה לסער הודבקו כדי להביא לפסילתם. הקלפי נסגרה לזמן מה, חלק מחברי הקלפי הוחלפו, והיא חודשה.

אחוז ההצבעה עד 12 - 8.2%.

09:20

בשעה זו החלה ההצבעה במפלגת הליכוד ב-106 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. 116 אלף חברי ליכוד יוכלו להצביע, כל אחד לפי כתובת קלפי שנקבעה לו. הגשמים הכבדים ברחבי ארץ מקשים מאוד על מערכת הבחירות בין ראש הממשלה נתניהו לח"כ גדעון סער, ובליכוד הוחלט להאריך את זמני עבודת הקלפיות עד לשעה 23:00 בלילה. לפי הודעת הליכוד, התוצאות בהצבעה צפויות להגיע רק לקראת יום שישי בבוקר.

דעה: לכחול לבן יש מה ללמוד מהקמפיין שניהל גדעון סער

את מיקום ההצבעה ניתן לאתר באמצעות כניסה לאתר הליכוד ובדיקת באמצעות תעודת זהות. שיעורי ההצבעה יוצגו בחמ"ל המרכזי של הליכוד שינוהל בכפר המכבייה. ועדת הבחירות של הליכוד, בראשות השופט נאמן תפקח על כל מהלך ההצבעה ועל ספירת הקולות.

מנכ"ל הליכוד צורי סיסו אמר אתמול: "הליכוד היא התנועה הדמוקרטית הגדולה בישראל. זה מחייב אותנו לקיים בחירות בשקיפות מלאה ובטוהר בחירות לטובת כלל מתפקדות ומתפקדי הליכוד. אני קורא לכל חברות וחברי הליכוד לצאת מחר, להצביע ולהשפיע - למען ניצחון הליכוד!".

ח"כ גדעון סער מתוכנן להצביע בקלפי בצפון תל-אביב, באיזור פארק הירקון. נתניהו מתוכנן להצביע בקלפי בבנייני האומה בירושלים.

בימים האחרונים קיימו נתניהו וסער מפגשים רבים ברחבי הארץ עם מתפקדי הליכוד ועם התוכמים של המפלגה. אתמול ערך סער ערב של עבודת טלפונים במטה שלו

נתניהו המשיך אתמול במפגשים עם ליכודניקים בדרום הארץ. במהלך הכנס של נתניהו באשקלון, נורו על העיר רקטות מעזה ונתניהו הובהל לתוך מקלט בטחון. לאחר מכן, הכנס הפוליטי המשיך.

במהלך השבועות האחרונים התגלו בעיות קשות בספר הבוחרים של הליכוד, המטילות ספק גדול בהליך כולו. לפי הערכות כ-30 אלף מתפקדים נשלחו להצביע בקלפיות הרחוקות מאוד מבתיהם. בעבר, אפשר היה בליכוד להצביע בכל קלפי וזה איפשר גם לאנשים שנמצאים במקום עבודתם להצביע בנוחות. אך הפעם, לקול מחאות מטה סער וניסיון שלהם לעתור לבית הדין של הליכוד בנושא זה, נקבעו כתובות ההצבעה במה שנראה כניסיון מקדים לשבש את הבחירות.

בנוסף, פעילי המפלגה בתל-אביב מחו באופן נחרץ על פתיחת קלפי אחת בצפון תל-אביב. לאור כך, פורסמה אתמול בלילה טבלת קלפיות מעודכנת עם מיקום הצבעה נוסף באיזור דרום העיר, אך ספק אם המתפקדים של המפלגה קיבלו עדכונים על כך.

קבוצה גדולה של פעילי ליכוד ביו"ש מחו בתוקף על הפחתת מספר הקלפיות ביו"ש. לפחות 8 קלפיות של הליכוד שניתן היה להצביע בהן בפברואר 2019, בוטלו וחלק מתפקדי הליכוד ביו"ש יצטרכו לנסוע היום מרחקים גדולים, של עד כשעה, כדי להצביע במספר קלפיות שהוצבו ביו"ש.