הליכודניקים החדשים: "חברי ש"ס זיהמו את הפריימריז בליכוד"

לפי פוסט שפרסם דובר הקבוצה בפייסבוק, חלק מחברי ש"ס פועלים להשפיע על הליכוד, למרות שאינם תומכים כלל במפלגה • "אני קורא לזה שחיתות וביזוי הדמוקרטיה"

בסיום מערכת הבחירות על ראשות מפלגת הליכוד, הליכודניקים החדשים (הקבוצה הדמוקרטית) טוענים שהמפלגה בוחרת להתעלם מקבוצות של פעילים תומכי ש"ס בתוך הליכוד. דובר הקבוצה איתי בר יוסף העלה בפייסבוק פוסט של חברי ש"ס הפועלים להשפיע על הליכוד, למרות שאינם תומכים כלל במפלגה.

"תודה רבה מקרב לב לכל תומכי ופעילי ש״ס בחדרה, הפקודים לתנועת הליכוד", נכתב בעמוד פייסבוק של אדם בשם בועז ביטון. "ישר כח על התגייסותכם והצבעתכם למען נתניהו לאור קריאת דרעי".

בחדרה זכה נתניהו ל76% תמיכה מקרב מתפקדי הליכוד, אולם לפי הסטטוס של חבר הליכוד בועז ביטון, לפחות חלק מן האנשים הם בכלל בוחרי מפלגת ש"ס. בליכוד לא פועלים נגד תומכי ש"ס, כפי שפועלים כיום נגד אנשים המזוהים עם מחנה גדעון סער.

חברי הליכודניקים החדשים (הקבוצה הדמוקרטית) הודיעו לפני כשבוע על תמיכתם בח"כ גדעון סער לראשות הליכוד. יצויין שלפני כמה חודשים התפצלו אנשי הליכודניקים החדשים ל-2 קבוצות. האחרת, בראשות ליאור מאירי הודיעה שאינה תומכת בסער בשל העובדה שלא הביע אמירה ערכית ביחס לכתבי האישום נגד נתניהו.

בחודשים האחרונים, פעלו בתוך הליכוד כדי לסלק את חברי הליכודניקים החדשים (שתי הקבוצות) כיוון שרבים מהם מתחו ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. בליכוד קיימו שימועים וטענו שהסיבה למחיקתם הנה אי תמיכה בליכוד. אולם כעת מסתבר שיש הרבה מתפקדי ליכוד התומכים בש״ס (או במקרים אחרים, במפלגות ימין שאינן ליכוד), ואף על פי כן, בליכוד לא מדיחים אותם מחברות.

בר-יוסף כותב בעמוד הפייסבוק שלו שהסיבה לכך הנה תמיכת אותם אנשים בנתניהו. "כשתנועת ש"ס מזהמת ללא בושה את הפריימריז בליכוד - הפעילים אינם מקבלים מכתבי הדחה ממנכ"ל הליכוד צורי סיסו, לא מוזמנים לשימועים אצל השופט נאמן ולא נאלצים להגיע לימים של דיונים בבית הדין התנועתי.

"אז מה אם הם עוברים על החוקה באופן בוטה?! אז מה אם הם מזדהים ותומכים במפלגה המתחרה בליכוד? הם תומכים בנתניהו, שזה כמו שרשרת חסינות מפני הדחה אצלנו בתנועה. בשפה משפטית קוראים לזה אכיפה בררנית. אני קורא לזה שחיתות וביזוי הדמוקרטיה."