קרנות ההשתלמות של המורים והגננות השקיעו 46 מיליון דולר בתמלוגי מאגר הגז תמר

קבוצת דלק מכרה לקרנות ההשתלמות את כל זכויותיה לתמלוגי-על מחלקן של דלק קידוחים ותמר פטרוליום במאגרי "תמר" ו"דלית" • מאז שהתחילה להיסחר בבורסת תל אביב, ירדה מניית דלק תמלוגים ב-20%

יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין
יצחק תשובה/ צילום: גדעון לוין

קבוצת דלק , שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, השלימה מהלך נוסף להיפרדות ממאגר הגז הטבעי "תמר": הקבוצה דיווחה ביום חמישי האחרון כי השלימה עסקה עם קרנות ההשתלמות למורים ולגננות ועם קרנות השתלמות למורים תיכוניים, מורי סמינרים ומפקחים, למכירת כל זכויותיה הישירות של החברה ל"תמלוגי-על" מחלקן של דלק קידוחים (22%) ותמר פטרוליום (9.25%) בשדות הגז "תמר ו"דלית".

התמורה בהסכם בגין מימוש הנכס נקבעה על סך 52.5 מיליון דולר, בניכוי התקבולים שקיבלה קבוצת דלק בגין תמלוגי-העל, בתקופה שממועד הזכאות לתמלוגים (אפריל 2019) ועד למועד ההשלמה - כך שהתמורה במזומן שהתקבלה אצל דלק במועד השלמת העסקה מסתכמת ב-46.2 מיליון דולר. 

תמלוג-העל שלו זכאית קבוצת דלק ממאגר "תמר" עמד עד לסוף 2017 על 1.5% מהכנסות המאגר, וקפץ לרמה של 6.5% בתחילת 2018, לאחר שהוחזרה ההשקעה במאגר הגז.

נזכיר כי לפני כשנה וחצי (ביוני 2018) השלימה קבוצת דלק מהלך של מכירת תמלוגי-העל של החברה הבת דלק אנרגיה לחברה ייעודית - דלק תמלוגים - שהוקמה וגייסה כסף באמצעות הנפקת מניות ואג"ח. דלק תמלוגים גייסה כ-530 מיליון שקל - מתוכם כ-404 מיליון שקל באג"ח, והיתרה בהנפקת מניות. ההנפקה זכתה לביקושים נמוכים יחסית, וקבוצת דלק נותרה עם החזקה ישירה של כ-40% ממניות דלק תמלוגים.

מאז שהתחילה להיסחר בבורסת תל אביב, רשמה מניית דלק תמלוגים  ירידה של 20%.