גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עדותה של הדס שטייף נחשפת: "יש לי קשרים, גורם מוכר אמר לי שאביא לו את הטלפונים ונפתח אותם"

עיתונאית גל"צ מסרה באוקטובר עדות פתוחה למשטרה אחרי שביקשה חסינות מפני הפללה עצמית, ובה הפרטים המלאים על כיצד הטלפונים של אפי נוה הגיעו למשטרת ישראל

אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

"אני עיתונאית הרבה מאוד שנים, ויש לי הרבה מאוד קשרים במקומות שונים, מצמרת המשטרה, מצמרת המדינה ועד עבריינים ברחוב ואסירים בבתי כלא. כך הצלחתי להגיע לגורם המוכר לי היטב, שאמר שאין שום בעיה, ושאני אביא לו את הטלפונים ושנוכל לפתוח אותם". כך סיפרה עיתונאית גל"צ הדס שטייף לקציני להב 433, שרשמו את גרסתה בנוגע לפריצת הטלפונים של יו"ר לשכת עורכי הדין דאז אפי נוה.

בתאריך 10.1.2019 מסרה שטייף עדות פתוחה למשטרה, לאחר שביקשה חסינות מפני הפללה עצמית. נראה ששטייף חשה נינוחה במעמד, והיא מספרת בפירוט את הדרך שעשו הטלפונים, המוגנים בסיסמאות ובדרכים נוספות, מביתו של אפי נוה ועד למשטרת ישראל. ראש צוות החקירה, סנ"צ אסף וולפיש, והחוקר רפ"ק עודד אררה לא מקשים על שטייף, ומאפשרים לה לשטוח במשך למעלה משעתיים את גרסתה ללא הפרעות ושאלות.

למרות ששטייף זכאית לשמור על חיסיון מקורותיה, היא חושפת מיוזמתה בפני החוקרים כי "המקור" לטלפונים הוא חני נוה, פרודתו של אפי. בהמשך, נוה עצמה תעיד עדות פתוחה במשטרה ותקבל גם היא חסינות מפני העמדה לדין.

גם "הגורם" שפרץ בפועל את הטלפונים העיד במשטרה, לא נחקר באזהרה וקיבל חסינות מפני העמדה לדין. כפי שנחשף ב"גלובס", מדובר בחוקר הפרטי יולי רוזנברג, מראשי "מחאת המתמחים". בעדותו סיפר רוזנברג, כי נכשל שלוש פעמים בבחינות הלשכה וכי הוא "פעיל משפטית נגד בחינות הלשכה בעתירות מינהליות ובהפגנות נגד הלשכה".

"הגורם לקח את הטלפונים"

שטייף מספרת בעדותה: "ביום 17.12.18 אני קובעת פגישה עם חני נוה והגורם הנוסף (יולי רוזנברג, א"ג)... במעמד הפגישה 'הגורם' אומר שהוא ייקח את הטלפונים ואני אעודכן בהמשך ואנחנו נפרדים".

רוזנברג מצידו סיפר בעדותו, כי "לאחר שהטלפונים הגיעו לידיי, שטייף מזכירה לי חזור והזכר, שרק אם אני יכול לעזור לה ואם אני אצליח לפתוח אותם על מנת שהיא תדע אם יש בהם חומר בעל ערך עיתונאי - אז בסדר. אם לא אצליח לעזור, היא מבקשת שאחזיר לה אותם כמו שהם, ללא שאערב אנשים נוספים חיצונים".

שטייף לא ידעה בזמן הפריצה מה יימצא בתוך הטלפונים. כך היא עצמה מעידה במשטרה: "ביום 23.12.18 בבוקר אני מגיעה לבית באשקלון, בבית של 'הגורם', והוא מתחיל להראות לי את החומרים, שלטענתו הוצאו משני פלאפונים ושנינו המומים". שטייף ממשיכה: "אנחנו עוברים יחד משך שעות על החומרים, ולא מאמינים למה שאנחנו רואים. כל החומרים הועברו אליכם. 'הגורם' נותן לי דיסק און קי שעל גביו כל החומרים, הוא אומר לי שהטלפונים הוחבאו על ידו במקום ש'אי אפשר לגעת בהם', ומרגע זה הוא אומר לי: 'אנחנו שומרים על דיסקרטיות מוחלטת".

רק לאחר קבלת הטלפונים של אפי נוה ותוכנם מ"הגורם", שטייף מחליטה לשתף את בכירי גלי צה"ל והייעוץ המשפטי של התחנה לצורך פרסום הכתבה. "טלפנתי למפקד גל"צ שמעון אלקבץ, ואמרתי לו שאני חייבת לעדכן אותו ולספר לו על תחקיר שאני עובדת עליו והגעתי לחומרים, שהוא כמפקד גלי צה"ל חייב לדעת עליהם. נפגשנו בבית קפה וסיפרתי לו אחד לאחד מה יש לי", העידה שטייף.

בראיון למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" טען לאחרונה אלקבץ שהוא לא ידע כיצד התקבלו החומרים. "הסיפור של השגת החומרים של שטייף? אין לי עליו תשובה כי אני עצמי לא יודע איך הושגו החומרים". אולם שטייף בעדותה מספרת גרסה אחרת: "אלקבץ מעמיד בפניי שאלות שברור לנו שאם נצא לפרסום - נצטרך להתמודד איתם טרם פרסום. המשמעות: ייעוץ משפטי צמוד והבנה איך הגיעו לידיי הטלפונים, כשהוא מבין שאפשר לטעון שגנבתי אותם או גנבו אותם ואז זה מעמיד אותנו בפני בעיה". אלקבץ בחר שלא להגיב לפניית "גלובס" בנושא.

שטייף מספרת עוד על פגישה רבת משתתפים בנוכחות אלקבץ, העיתונאי רזי ברקאי ועורכת התוכנית "מה בוער" נורית קנטי, לצד בכירים בייעוץ המשפטי של גלי צה"ל. "הדיון היה סביב אם אנחנו יכולים לפרסם משהו מהחומרים ואיך. התחקיר יועד לתוכנית של רזי ברקאי".

"בגל"צ יודעים משהחומרים הופקו מטלפונים"

שטייף אומרת, כי כל המעורבים בגלי צה"ל ידעו היטב כיצד התקבלו החומרים, וכל שהיא הסתירה מהם היה שרוזנברג הוא הגורם שפרץ בפועל לטלפונים. "אני מוכרחה לומר שברקאי, נורית, אלקבץ ואילאיל שחר (ראש מערכת החדשות בגל"צ. א"ג) מודעים לזה שהחומרים הופקו מטלפונים שהגיעו לידיי מחני נוה, הם אינם יודעים מי הגורם שבפועל פרץ את הטלפונים. ואני ממשיכה לחטט".

עוד מספרת שטייף כי "אחרי הדיון המשפטי, אלקבץ והיועצת המשפטית עזבו את החדר, רזי ברקאי ואני עם קנטי נשארנו לעלעל בחומרים בקלסרים כדי להבין את חומרתם ומשמעותם. בינתיים החלטנו שאנחנו מתחילים לעבוד, שאם אנחנו מקבלים אישור מהייעוץ המשפטי - מה אנחנו מפרסמים, איך ובאיזו דרך... קבענו פגישת עבודה אצל ברקאי בבית עם כל החומרים. בפגישה נכחו ברקאי, קנטי ושחר".

בעדותה במשטרה, אומרת שטייף, ככל הנראה בעקבות דברי החוקרים כי "לשאלתכם, אני כבר מבינה שלא יהיה לי שימוש בחומרים האלו ושלא אוכל לשדר אותם".

שישה ימים לאחר מכן, חקירת המשטרה הסמויה הפכה לגלויה, ואפי נוה נעצר לחקירה. עיתונאי גל"צ שהיו בסוד העניינים ערכו משדר מיוחד של התוכנית "מה בוער". ברקאי שאל את שטייף בשידור אם אפשר לצטט מתוך החומרים. שטייף משיבה לו: "מה שנאמר לנו על ידי עורכי הדין והיועצים המשפטיים שמה שמדובר שאינו עבירה פלילית, אז זה כבר עניין שלנו מה אנחנו רוצים לעשות איתם".

קנטי הוסיפה ואמרה כי "בהמשך השידורים וגם בימים הקרובים אנחנו נביא, כי בידי הדס ובידי מערכת 'מה בוער' יש הרבה מאוד חומרים". ברקאי הוסיף וגילה למאזינים, כי "אנחנו נוכל גם להשמיע לכם את הדברים בקולותיהם של האנשים, לא בקולנו, אלא בקולותיהם של האנשים".

כיצד דברים אלו עולים בקנה אחד עם הדברים של שטייף עצמה בעדותה כי היא מבינה שכבר לא יהיה לה שימוש בחומרים ושלא תוכל לשדר אותם? לא ברור.

בימים האחרונים החלו לדלוף חומרים רגישים מתוך הטלפון של אפי נוה. החומרים דולפים בצורת תיקיות. בחקירת רוזנברג, מגלים סנ"צ וולפיש ורפ"ק אומרים לרוזנברג כי "הדס שטייף מספרת שהיא חילקה את החומרים לתיקיות", דבר שלטענת פרקליטי נוה עלול להראות כי מקור ההדלפה היא שטייף. הטלפונים והחומרים שבתוכם - טרם הועברו לידי אפי נוה ועורכי דינו, וגורם במשטרה אומר ל"גלובס" כי הם צפויים להיות מועברים בימים הקרובים.

"שטייף לא פרצה ולא נתנה הוראה לפרוץ"

פרקליטתה של שטייף, עורכת הדין רוני אלוני סדובניק מסרה: "שטייף לא פרצה לטלפונים, אלו כלל לא היו אצלה או בחזקתה בשום שלב. שטייף לא נתנה הוראה לפרוץ לטלפונים ובוודאי שלא הדליפה את תוכנם. כל מי שמפרסם כי הדס שטייף פרצה/הורתה לפרוץ/החזיקה מכשיר או הדליפה תכנים מהטלפון עובר על הוראות חוק איסור לשון הרע וצפוי להיתבע.

"מהרגע שהחומרים הגיעו לידיה של שטייף היא לוותה ביעוץ משפטי מדויק מקצועי ופעלה על פיו, כמו כן גילתה שטייף אחריות ציבורית עיתונאית ואזרחית כשהעבירה את הכול למשטרה. תוצאות חשיפתה העיתונאית של שטייף יסייעו למערכת האכיפה והמשפט להתנקות ולהתחזק ויש להודות לה ולצוות גלי צה"ל על החשיפה העיתונאית".

סדובניק הוסיפה עוד כי בכוונתה לתבוע את "גלובס" ואת הכתב אבישי גרינצייג על פרסום הכתבה העולה כדי לשון הרע.

יולי רוזנברג טען מצידו כי אין לו שום קשר לפרשה, לא קיבל חסינות מהפרקליטות והוא יודע על הפרשה בדיוק כמו כולם. 

"לא העדת?"

"העדתי? תגיד לי איפה ואני אשמח. אני חושב שאתה אפילו לא בכיוון ידידי. המידע שקיבלת, אין לי מושג לחלוטין אפילו מאיזה פלנטה הבאת אותו".

אז לא היה לך שום קשר עם הדס שטייף, שום קשר עם חני נוה משום כיוון, שום קשר עם הטלפון של אפי נוה משום כיוון.

"אין לי מושג אפילו על מה אתה מדבר. הלוואי והייתי יודע יותר מכולם... המקורות שלך לא טובים ידידי... שמע, אחי, אתה הזיה".

פנינו לקבל את תגובת גלי צה"ל, מפקד התחנה אלקבץ, ראשת מחלקת החדשות שחר, המגיש ברקאי ועורכת התוכנית "מה בוער" קנטי. כולם לא מסרו תגובה לכתבה. 

עוד כתבות

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב וידין ענתבי ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

צה"ל השתלט על מעבר רפיח בצידו הפלסטיני; שני חיילים נהרגו במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock, Ned Snowman

הבורסות באירופה עולות; פלנטיר צוללת ב-15% במסחר המוקדם בוול סטריט


מדד פוטסי עולה ב-1% ● מדד הקוספי הדרום קוריאני זינק בכ-2%; לאחר 10 ימים של עליות, הנג סנג ירד ב-0.5% ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

"נאמנות גבוהה של לקוחות": באופנהיימר מעריכים שמניית האיפור מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"