בתום 6 שנים: נועם בנד, יו"ר ומנכ"ל אלגומייזר, פורש מתפקידו

בנד יעזוב את תפקידיו ב-1 בינואר, ובשלב זה עדיין לא דווח מי יחליף אותו

נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר  / צילום: דני בראדון
נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר / צילום: דני בראדון

חברת הפרסום באינטרנט אלגומייזר הודיעה על פרישתו של היו"ר והמנכ"ל נועם בנד, לאחר כ-6 שנים בתפקיד. בנד יעזוב את תפקידיו ב-1 בינואר, ובשלב זה עדיין לא דווח מי יחליף אותו.

בדיווח לבורסה נכתב כי העזיבה מגיעה על רקע "סיום כהונה", וכי היא "אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות ערך של התאגיד". עוד צוין בדיווח כי בנד ימשיך למלא תפקיד של "מומחה פיתוח עסקי שוק ההון".

אלגומייזר פעילה בשוק הפרסום באינטרנט. בנד (49) החל את כהונתו בחברה בנובמבר 2013. באותה שנה אלגומייזר הפכה לחברה בורסאית כשפעילותה נוצקה לתוך השלד הבורסאי של העיתון מעריב.

ב-2017 רכשה אלגומייזר את חברת לינקיורי, שמספקת פתרונות מוניטיזציה, ב-11 מיליון דולר. לצורך הרכישה קיבלה אלגומייזר מימון מקבוצת משקיעים בראשות קבוצת שרם-זילברמן, בדרך של השקעת הון בסך 7 מיליון שקל והלוואה של 32 מיליון שקל. כחלק מההסכם, קיבלו המלווים אופציה לרכישת עד 25% מלינקיורי ובשבוע שעבר דיווחה אלגומייזר כי רוב המלווים מימשו את האופציה ויחזיקו ב-22.3% ממניות לינקיורי, בתמורה לקיזוז חלק מיתרת החוב כלפיהם. לאחר המימוש מחזיקה אלגומייזר ב-68.4% ממניות לינקיורי (וחברת מדיגוס שהשקיעה לאחרונה באלגומייזר מחזיקה ב-9.3% מלינקיורי).

אלגומייזר רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2019 הכנסות של 119 מיליון שקל, עלייה מ-108 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2018. עם זאת, החברה הודיעה לאחרונה שלא תעמוד בצפי ההכנסות והרווח התפעולי בשנה זו - רק מספר חודשים קודם לכן היא צפתה שהכנסותיה יסתכמו השנה למעל 200 מיליון שקל.

במשך כהונתו של בנד בתפקיד המנכ"ל עלה שווי השוק של אלגומייזר ביותר מפי 2, מכ-31 מיליון שקל לשווי נוכחי של כ-65 מיליון שקל. עם זאת, בשיא ב-2017 הגיע שווי השוק של אלגומייזר ל-108 מיליון שקל, גבוה ב-66% מהשווי כיום. מתחילת 2019 ירד מחיר המניה ב-36.8% בנד מחזיק ב-1.8% ממניות החברה בשווי נוכחי של כ-1.2 מיליון שקל.